Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
09. november 2001 - 19:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

applikation - kan ikke hentes

Hvis jeg ved jeg har en application der hedder
application(struser & \"1\")

Hvis jeg henter denne application frem på en side med
<%
response.write application(struser & \"1\")
%>
så burde alle besøgende kunne se hvad der står i denne application - eller skal der aktiveres noget før de kan se det?
Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
09. november 2001 - 20:02 #1
jo, det burde den har jeg fundet ud af, men hvorfor gør den det så ikke - hmmmm....

nogen ideer til hvorfor den ikke bliver vist?
Avatar billede jschroll Nybegynder
10. november 2001 - 02:00 #2
Du skal jo give varablen en værdi et eller andet sted.
Det kan du gøre i global.asa ved application start.
Hvis der ikke bliver skrevet noget ud er det 99% sikkert fordi variablen application(struser & \"1\") ikke har nogen værdi.

Hvad er struser?
Og hvor tildeler du application(struser & \"1\") en værdi?
Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
10. november 2001 - 16:30 #3
ok, jeg prøver at forklare.

Den hedder egentlig:
Application(strUser & intIndex)
hvor intindex mellem 0 og 30. struser er chatnavne

Den viser hvor mange der er logget ind i en chat hvor \"1\" er den første bruger i chatten

applikationen må være aktiv da de som er logget ind i chatten godt kan se applikatioinen (chat navnene), men de som ikke er logget ind i chatten ikke kan kalde den frem. Det virker underligt, da alle på burde kunne kalde den frem, så jeg må have overset noget.

koden hvor applikationen bliver vist er nederst i denne side:
http://www.3dmaxer.dk/default.text

Du kan se det i funtion her:
http://www.3dmaxer.dk/easy/default.asp

(prøv at se selv efter hvad jeg mener - jeg vil prøve at være online i længere tid, så du kan se det)

Hvis du kan få det til at virke giver jeg 300p

Der hvor der står users online bør der stå hvem der er i chatten, men underligt nok virker det som om applicationen er tom. Men det kan den ikke være da, hvis man er logget ind og går tilbage til default.asp kan man godt se alle der er online i chatten = applikationen er ikke tom.

Men hvorfor den så ikke viser det inden man logger ind ved jeg ikke. Når man logger ind kører man koden øverst i default.asp - der hvor der står
ElseIf strMode = \"login\" Then
det er som om det \"åbner\" for et eller andet så man kan hente applikationen.

Har du spøgsmål eller brug for include filerne, så sig til. ( info@3dmaxer.dk )