Avatar billede kamak Praktikant
09. november 2001 - 17:30 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

en tast skal aktivere en command button

Jeg har en form med en command button der hedder: cmd
Hvis brugeren af applikationen trykker på en tast på tastaturet f.eks \"1\" så skal det svare til at man trykker på cmd (knappen).

Hvordan koder man det. jeg tror det er noget med Form_KeyPress(KeyAscii As Integer) men ved ikke hvordan man bruger det.
på forhånd tak...
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
09. november 2001 - 18:00 #1
Private Sub Command1_Click()
    MsgBox \"hej\"
End Sub

Private Sub Command1_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
MsgBox KeyCode
If KeyCode = 49 Then Command1_Click
End Sub

Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
If KeyCode = 49 Then Command1_Click
End Sub
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
09. november 2001 - 18:01 #2
Når man åbner en form med én command button, har denne focus. Derfor vil en KeyDown på denne ikke fange tasten. Derfor er man nødt til at smide den på knappen også.
Men 46 er koden for et tallet.

/Jimmi
Avatar billede jelzin101 Praktikant
09. november 2001 - 19:06 #3
(hvis du sætter keypreview for din form til at være true, kan du undgå at skulle lægge koden to steder....)
Avatar billede kamak Praktikant
09. november 2001 - 19:50 #4
Hvor kan jeg finde/se koder for alle de andre taster?
Avatar billede kamak Praktikant
09. november 2001 - 23:48 #5
jimmidreng vil du ikke fortælle mig hvor kan jeg finde/se koder for alle de andre taster?
Jeg har hævet pointsummen til 30 point.
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
10. november 2001 - 03:48 #6
Der er en meget nem metode for at se dette, lav en lille Msgbox Keycode, vil du se dem.

En anden mulighed er at lave en

for f = 1 to 300
text1.text = text1.text & f & \" = \" & str(f) & vbcrlf
next

Så får du alle værdier+tal ud.
Husk at gi text1 multiline.

/Jimmi
Avatar billede joha0147 Nybegynder
10. november 2001 - 23:53 #7
hey jimmydrengen du skal sætte koden ind i form_keydown() istedet for i Command1_KeyDown()
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
11. november 2001 - 00:17 #8
Ja det er flot!
Først, hvordan kan du stave mit navn forkert?
Så, LÆS OVENOVER:

Jeg genteger:
Når man åbner en form med én command button, har denne focus. Derfor vil en KeyDown på denne ikke fange tasten. Derfor er man nødt til at smide den på knappen også.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
11. november 2001 - 01:59 #9
j>> læs dog mit indlæg..... så behøver du ikke gentage.... heller ikke koden.
Avatar billede vatnisserne Nybegynder
11. november 2001 - 18:37 #10
Hvis du vil se koder for alle de andre taster så gå op i din object browser eller tryk F2, og søg på \"VBKEY\" så får du koder og konstanter på alle tasterne på dit tastatur.