Avatar billede shaba Nybegynder
12. marts 2000 - 14:15 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

CSS style til dropdown box?

Hejsa!

Er det muligt at få lidt CSS til at virke i en dropdown? F.eks. bestemme skrifttype og skriftstørrelse, og måske baggrundsfarve og tekstfarve?

/Peter
Avatar billede bocker Nybegynder
12. marts 2000 - 14:48 #1
jeps det er det. finder lige eksempel
12. marts 2000 - 14:52 #2
Dette virker i NS og IE, baggrundsfarven mener jeg ikke at virker i dropdownbox.

<form>
<select name="omraade" size="1" style="font-size:12px; font-family:arial,helvitica;">
        <option>1</option>
        <option>2</option>
</select>
</form>
Avatar billede predict Nybegynder
12. marts 2000 - 14:52 #3
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
    <style type="text/css">
    .form{background-color:yellow}
    </style>
</head>

<body>

<form action="mailto">
<select name="fewf" size="1">
    <option value="1" class="form"></option>
    <option value="2" class="form"></option></select>
</form>

</body>
</html>
Avatar billede predict Nybegynder
12. marts 2000 - 14:53 #4
2 sec. DEF.
ok. fordele og ulemper ved begge, mit er meget nemmere, hvis du har mange / forskellige input typer
Avatar billede bocker Nybegynder
12. marts 2000 - 14:56 #5
du kan også:

<select name='id' style='font-size: 12px; font-family: arial;'>
  <option value='1' style='background-color: #000000; color: #ffffff;'>Tralala</option>
  <option value='2' style='background-color: #ffffff; color: #000000;'>Tralala</option>
</select>
Avatar billede volstrup Nybegynder
12. marts 2000 - 14:57 #6
i din css angiver du eks følgende:

option.style {
  font-family: verdana,arial;
  color: yellow;
}

Og din option laver du således:

<SELECT NAME="valg" SIZE="1"><option class="style" value="1">Valg 1<option class="style" value="2">Valg 2</select>

mvh Jacob Volstrup
12. marts 2000 - 15:04 #7
>>predict
En henvisning til et eksternt StyleSheet må være det optimale :-)
Og jeg må da indrømme at baggrundsfarven virker i IE
Avatar billede netsrac Praktikant
12. marts 2000 - 15:15 #8
A
Avatar billede shaba Nybegynder
12. marts 2000 - 15:52 #9
Tak for alle svarene :) Jeg fandt nu ud af det selv, men derfor skal i da alligevel have jeres point :)
Avatar billede gliczynski Nybegynder
20. juli 2000 - 08:47 #10
Det hjalp mig lidt, men jeg synes ikke at CSS virker i Netscape.. Jeg kan ikke få nogen baggrundsfarve i Netscape... Skal man sætte syntaxen anderledes???