Avatar billede restaurant_kolding Nybegynder
09. november 2001 - 08:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

9-pins com port!

Hej jeg ksl abruge en 9pins comport i min bærbare, hvordan kan jeg få det, når jeg har 2xusb 1x printer + 1x skærm
Avatar billede parazite Nybegynder
09. november 2001 - 08:23 #1
Så vidt jeg ved kan du få en seriel > com-ports omformer, der kan hvad du ønsker. :)
Avatar billede restaurant_kolding Nybegynder
09. november 2001 - 08:26 #2
Ja, men hvad koster den, for dem jeg har prøvet virkede ikke og de andre jeg har set på koster mellem 600 og 1000 kr.
Avatar billede parazite Nybegynder
09. november 2001 - 08:28 #3
Huh? Jeg snakker om en fin lille fætter som du sætter i din seriel-port. I den anden ende af denne ca. 4 cm. lange og 5 cm. brede \"gadget\" er der et com-stik.
Har købt adskillige af dem til omkring 50 kr. Brugte en da jeg stadig brugte modem.
Avatar billede restaurant_kolding Nybegynder
09. november 2001 - 08:49 #4
Det har jeg prøvet, det virker ikke!
Avatar billede parazite Nybegynder
09. november 2001 - 08:51 #5
Hvad er det du skal have sluttet til?
Avatar billede morpheus Nybegynder
09. november 2001 - 09:09 #6
Jeg er ikke sikker på det kan lade sig gøre at konvertere en \"LPT\" port til en \"COM\" port.

Der er en anelse forskel på hvor mange BAUD der kan overføres på de 2 typer...

Jeg tror desværre at du skal købe noget elektronik der koster lidt mere ! :o(

//morpheus

restaurant kolding >> Rart at se nogen fra BYEN ! :o)
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
09. november 2001 - 22:55 #7
OK... Der flyver en masse misinformation rundt i dette spørgsmål!!!

Parazite taler om en omformer fra 25 polet SERIEL til 9 polet SERIEL(COM)

restaurant_kolding fortæller at han har afprøvet en sådan på sin printerport(LPT), og det virker jo forståeligt nok ikke! Parallel og Seriel porte er IKKE det samme!

Restaurant_kolding skal ud at se sig om efter et USB til 9 polet Seriel konverteringsstik!

Måske dette:
http://130.228.36.14/cgi-bin/ZITECHComputer.filereader?442075974+NO/products/980310