Avatar billede tims Nybegynder
01. juni 1999 - 09:10 Der er 14 kommentarer

SMS-beskeder skal vente

Hvordan får man sine SMS-beskeder til at vente med at komme frem til et bestemt tidspunkt fx. kl. 7:00?
Avatar billede ruprect Nybegynder
01. juni 1999 - 09:51 #1
Hvis det er på telefonen du mener - Kan du jo bare slukke for den indtil du vil modtage beskeder :)

- Michael
Avatar billede lrj Nybegynder
01. juni 1999 - 10:20 #2
Sjovt Michael - mon ikke det handler om at vente med at sende dem... Komponent?
Avatar billede tims Nybegynder
01. juni 1999 - 11:21 #3
Jepper - kan emails (eller SMS-beskeder) vente med at blive sendt til et specielt tilspunkt?

Fx. en indtaster opløsninger til en malingliste kl. 23:11, men beskeden må først sendes kl. 7:30 om morgenen - hvordan gøres dette?
Avatar billede schulz Nybegynder
01. juni 1999 - 12:19 #4
Jeg ville lave noget med at jeg gemte meddelelsen i en mappe med modtagerens "emailadresse" som filnavn og meddelelsen inde i filen.
Jeg ville så lave et cron-job kl. 7 der udførte et perlscript der sendte hver fil afsted til adressen der står som filnavn.
Avatar billede tims Nybegynder
01. juni 1999 - 13:29 #5
Hvordan &(/#)("# laver man sådan noget?

Hvor på nettet kan jeg evnt. finde det?
Avatar billede schulz Nybegynder
01. juni 1999 - 16:17 #6
hvilket "sprog" kan du benytte på serveren?PHP3?ASP?CGI?PERL?
Hvilket Operativsystem køres der???

Hvis det er på linux ville jeg benytte PHP3 på siden, og så benytte et perlscript/shellscript til at sende beskeden.
Jeg ville desuden benytte commandoen "mail"
cronjobs kan du finde mere om med commandoen man cron

Avatar billede theartist Nybegynder
01. juni 1999 - 16:18 #7
Jeg ved at http://www.rejsefeber.dk har et sådan system, det kan findes i nederste højre hjørne på forsiden. kig evt hvordan de har lavet det, eller kontat Scandinavian Online.
Avatar billede websharx Nybegynder
01. juni 1999 - 16:54 #8
schulz: nu er kategorien sjovt nok ASP, såååå .. :)

Hvad er helt precist et cron job?
Avatar billede schulz Nybegynder
01. juni 1999 - 17:31 #9
Hmmm det havde jeg ikke lige opdaget :)  (jeg er med i flere, og havde derfor overset det).

Et cron-job er en kommando der ekserkveres på et bestemt tid af dagen/ugen/måneden. det er noget man har i UNIX/Linux verden, og er normalt ikke så benyttet i NT verden (underligt nok).

Derfor tror jeg også at det bliver svært at lave et script i ASP der har den funktion som her ønskes, da det tæmmeligt sikkert skal køre på en NT maskine.
Avatar billede tims Nybegynder
02. juni 1999 - 08:18 #10
Jamen hvordan laver jeg så dette i ethvert andet "sprog"?
Avatar billede romme Nybegynder
06. juni 1999 - 16:18 #11
Hvis du har adgang til serveren, kan man jo ligge en AT kommando ind, som kalder en ASP side der udfører den ønskede handling.

Men hvis du ikke har egen server, vil det nok være svært at få din udbyder til at gøre det :o)
Avatar billede tims Nybegynder
07. juni 1999 - 14:57 #12
Jammen hvordan gør man så dette - giv et konkret eksempel!
Avatar billede xeno Nybegynder
16. juni 1999 - 20:30 #13
Jeg tror man kunne lave alle emails i en database, og så køre et asp program der checker i databasen om der er noget der skal sendes, asp programmet kunne så opdatere hvert minut, og hele tiden sende det som var samme tid, eller måske et par sekunder før, og så sende dem gennem JMail eller ASPMail
Avatar billede tims Nybegynder
17. juni 1999 - 09:07 #14
Genial ide, men hvordan får man et asp-program til at opdatere?

Ellers takker jeg for svaret!