Avatar billede ben2l4c Nybegynder
08. november 2001 - 16:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Regning i PHP: Flere tabellers data samlet i en formel

Jeg har brug for at lave statistik af Results fra felterne Won og Lost..

PASTE:

echo \"<table width=\\\"100%\\\" border=\\\"0\\\" cellspacing=\\\"0\\\" cellpadding=\\\"0\\\" class=\\\"td1\\\" bgcolor=\\\"#243130\\\"><tr><td><table width=\\\"100%\\\" border=\\\"0\\\" cellpadding=\\\"0\\\" cellspacing=\\\"1\\\">\";
echo \"<tr class=\\\"td3\\\" bgcolor=\\\"#87A5A2\\\"><td colspan=\\\"5\\\" height=\\\"2\\\">&nbsp;&nbsp;<b><font size=\\\"2\\\" face=\\\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\\\">TwisH Division: 1st</font></b></td></tr>\";

include \"include/war_head.html\";
while ($myrow = mysql_fetch_row($result)) {
    if ($myrow[2] < $myrow[3]) {
    $col = \"FF0000\";
    } else {
    $col = \"0000FF\";
    }
    if ($myrow[6] == NULL) {
    $opponent = $myrow[5];
    } else {
    $opponent = $myrow[6];
    }
    if ($myrow[7] == NULL) {
    $rules =  \"unknown\";
    } else {
    $rules = $myrow[7];
    }
    echo \"<tr><td align=\\\"center\\\" class=\\\"td2\\\" height=\\\"15\\\"><font face=\\\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\\\" color=\\\"#000000\\\" size=\\\"1\\\"> $opponent </td>\";
    echo \"<td align=\\\"center\\\" class=\\\"td2\\\" height=\\\"15\\\"><font face=\\\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\\\" color=\\\"#000000\\\" size=\\\"1\\\"> $rules </td>\";
    echo \"<td align=\\\"center\\\" class=\\\"td2\\\" height=\\\"15\\\"><font face=\\\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\\\" color=\\\"$col\\\" size=\\\"1\\\"> $myrow[2]/$myrow[3] </td>\";
    echo \"<td align=\\\"center\\\" class=\\\"td2\\\" height=\\\"15\\\"><font face=\\\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\\\" color=\\\"#000000\\\" size=\\\"1\\\"> $myrow[4] </td>\";
    echo \"<td align=\\\"center\\\" class=\\\"td2\\\" height=\\\"15\\\"><font face=\\\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\\\" color=\\\"#000000\\\" size=\\\"1\\\"><a href=\\\".?view=clanwars&id=$myrow[0]\\\">Match Report</a></td></tr>\";
}
echo \"</tr></td></table></tr></td></table><br>\";

Hvodden kan jeg gøre det ?
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2001 - 16:43 #1
Det er ufatteligt, så dårlige folk er til at stille spørgsmål, der giver mening for andre end dem selv.
Avatar billede ben2l4c Nybegynder
08. november 2001 - 16:45 #2
Well, lol =)

Her, procenten af alle rounds vundet og tabt

Problemet er at jeg er nød til at lægge alle $myrow[2] sammen, fra alle rows i databasen.
Avatar billede ben2l4c Nybegynder
08. november 2001 - 17:43 #3
Ok jeg fandt en løsning!

http://www.enemy.dk/twish/?view=clanwars

Men mangler stadig at fjerne nogle cifre fra procenterne!

(Se bare total)

Noget som 49.9%
Avatar billede halnet Nybegynder
08. november 2001 - 20:40 #4
Ser ud til at du har fundet ud af det ;o)
Luk spm.

Eller kan du bruge:
round(49.94); // = 50
round(49.94, 1); // = 49,9
floor(49,94, 1); // = 49,9
ceil(49,94, 1); // = 50

http://dk.php.net/manual/en/function.round.php

// Hal
Avatar billede ben2l4c Nybegynder
09. november 2001 - 09:38 #5
Ja jeg spurgte i et andet topic, fordi ingen svarede her