Avatar billede www.starvision.dk Nybegynder
08. november 2001 - 09:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skriv db til tabel i samme asp doc...

Jeg har to input felter der bliver sendt til denne database.

I samme kode vil jeg have den til at vise databasen i en html tabel. så det står listet score/navn/dato. Og skal så sorteres så den højeste score står øverst.

Kan det lade gøre og hvordan?

<%
    Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
    Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"db.mdb\")
    Conn.Execute(\"INSERT INTO tabel (thescore, thename) VALUES (\'\" & Request.Form(\"score\") & \"\',\'\" & Request.Form(\"name\") & \"\') \")

    Conn.Close
    Set Conn = Nothing
%>
<body bgcolor=ffffff>
</body>
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. november 2001 - 09:14 #1
Det kan nok lade sig gøre, men hvorfor laver du ikke bare en respone.redirect nederst på din input side  som viser vidre ?
Avatar billede juggalo Nybegynder
08. november 2001 - 09:20 #2
Det kan sagtens lade sig gøre, du skal bare bruge den rigtigt SQL-streng når du trækker ud fra DB\'en:

Set RS=Conn.Execute(\"SELECT * FROM tabel ORDER BY thescore\")

og så en løkke (blander lige ASP og HTML):

<table>
<tr><td>Score</td><td>Navn</td><td>Dato</td></tr>
<% do until RS.eof %>
<tr><td><%=rs(\"thescore\")%></td><td><%=rs(\"thename\")%></td><td><%=rs(\"thedate\")%></td></tr>
<% RS.movenext
loop %>
</table>
Avatar billede www.starvision.dk Nybegynder
08. november 2001 - 09:26 #3
Sofus > Der hvor input felterne bliver hentet fra er fra en flash fil, så jeg har ikke så mange muligheder i den retning.

juggalo > vil koden så komme til at se sådan ud?

<%
    Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
    Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"db.mdb\")
    Conn.Execute(\"INSERT INTO tabel (thescore, thename) VALUES (\'\" & Request.Form(\"score\") & \"\',\'\" & Request.Form(\"name\") & \"\') \")
Set RS=Conn.Execute(\"SELECT * FROM tabel ORDER BY thescore\")

    Conn.Close
    Set Conn = Nothing
%>
<body bgcolor=ffffff>
<table>
<tr><td>Score</td><td>Navn</td><td>Dato</td></tr>
<% do until RS.eof %>
<tr><td><%=rs(\"thescore\")%></td><td><%=rs(\"thename\")%></td><td><%=rs(\"thedate\")%></td></tr>
<% RS.movenext
loop %>
</table>
</body>

Jeg glemte lige der må max kunne stå 50 listet i tabellen...
Avatar billede juggalo Nybegynder
08. november 2001 - 09:36 #4
Mere eller mindre :)

At begrænse udtrækket til 50 poster mener jeg gøres ved at lave SQL-strengen om til;

Set RS=Conn.Execute(\"SELECT TOP 50 * FROM tabel ORDER BY thescore\")
Avatar billede www.starvision.dk Nybegynder
08. november 2001 - 10:14 #5
Koden ser nu sådan ud, og kommer med denne fejl meddelse.

Error Type:
ADODB.Recordset (0x800A0E78)
Operation is not allowed when the object is closed.
modtag.asp, line 15

<%
    Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
    Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"db.mdb\")
    Conn.Execute(\"INSERT INTO tabel (thescore, thename) VALUES (\'\" & Request.Form(\"score\") & \"\',\'\" & Request.Form(\"name\") & \"\') \")
    Set RS=Conn.Execute(\"SELECT TOP 50 * FROM tabel ORDER BY thescore\")

    Conn.Close
    Set Conn = Nothing
%>

<body bgcolor=ffffff>
<table>
<tr><td>Score</td><td>Navn</td><td>Dato</td></tr>
<% do until RS.eof %>
<tr><td><%=rs(\"thescore\")%></td><td><%=rs(\"thename\")%></td><td><%=rs(\"thedate\")%></td></tr>
<% RS.movenext
loop %>
</table>
</body>

Ps: jeg ved 0 om asp
Avatar billede www.starvision.dk Nybegynder
08. november 2001 - 10:43 #6
Jeg er åbenbart ikke den eneste der ved 0 om asp :O)
Avatar billede juggalo Nybegynder
08. november 2001 - 12:04 #7
Jeg gættede mig til feltnavnet \"thedate\"
er det rigtigt?
Avatar billede www.starvision.dk Nybegynder
08. november 2001 - 13:31 #8
Næh datoen har jeg droppet indtil videre..

og så slettet jeg:
Conn.Close
Set Conn = Nothing
Så virker det, men den bliver så ikke lukket igen, hvad det så end gør....