Avatar billede mortenzeuthen Nybegynder
07. november 2001 - 17:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

qt3 detector og eventuelt autoinstall

på min side har jeg en shockwave der indeholder qt\'s og langt de fleste maskiner brokker sig over at de mangler en quick time 3 x-tra.
Kan jeg lægge et java-script in der ser om brugeren har x-tra\'en og downloader en hvis det ikke er tilfældet? (helst ubemærket)
... mindre kan dog også gøre det!

problemet kan ses på:
http://195.192.127.7/users/morten_r_zeuthen/thefolder00/taeskFolder/taesk.html

Da jeg ikke rigtig ved en skid om java-scripts så kunne det være fedt hvis en ekspert kunne vise mig hvor det skal sættet ind!:

<html>
<head>
<title>default</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
<script language=\"JavaScript\">
<!--
function GP_AdvOpenWindow(theURL,winName,features,popWidth,popHeight,winAlign,ignorelink,alwaysOnTop,autoCloseTime,borderless) { //v2.0
  var leftPos=0,topPos=0,autoCloseTimeoutHandle, ontopIntervalHandle, w = 480, h = 340;
  if (popWidth > 0) features += (features.length > 0 ? \',\' : \'\') + \'width=\' + popWidth;
  if (popHeight > 0) features += (features.length > 0 ? \',\' : \'\') + \'height=\' + popHeight;
  if (winAlign && winAlign != \"\" && popWidth > 0 && popHeight > 0) {
    if (document.all || document.layers || document.getElementById) {w = screen.availWidth; h = screen.availHeight;}
        if (winAlign.indexOf(\"center\") != -1) {topPos = (h-popHeight)/2;leftPos = (w-popWidth)/2;}
        if (winAlign.indexOf(\"bottom\") != -1) topPos = h-popHeight; if (winAlign.indexOf(\"right\") != -1) leftPos = w-popWidth;
        if (winAlign.indexOf(\"left\") != -1) leftPos = 0; if (winAlign.indexOf(\"top\") != -1) topPos = 0;
    features += (features.length > 0 ? \',\' : \'\') + \'top=\' + topPos+\',left=\'+leftPos;}
  if (document.all && borderless && borderless != \"\" && features.indexOf(\"fullscreen\") != -1) features+=\",fullscreen=1\";
  if (window[\"popupWindow\"] == null) window[\"popupWindow\"] = new Array();
  var wp = popupWindow.length;
  popupWindow[wp] = window.open(theURL,winName,features);
  if (popupWindow[wp].opener == null) popupWindow[wp].opener = self;
  if (document.all || document.layers || document.getElementById) {
    if (borderless && borderless != \"\") {popupWindow[wp].resizeTo(popWidth,popHeight); popupWindow[wp].moveTo(leftPos, topPos);}
    if (alwaysOnTop && alwaysOnTop != \"\") {
        ontopIntervalHandle = popupWindow[wp].setInterval(\"window.focus();\", 50);
        popupWindow[wp].document.body.onload = function() {window.setInterval(\"window.focus();\", 50);}; }
    if (autoCloseTime && autoCloseTime > 0) {
        popupWindow[wp].document.body.onbeforeunload = function() {
              if (autoCloseTimeoutHandle) window.clearInterval(autoCloseTimeoutHandle);
            window.onbeforeunload = null;    }
          autoCloseTimeoutHandle = window.setTimeout(\"popupWindow[\"+wp+\"].close()\", autoCloseTime * 1000); }
      window.onbeforeunload = function() {for (var i=0;i<popupWindow.length;i++) popupWindow[i].close();}; }
  document.MM_returnValue = (ignorelink && ignorelink != \"\") ? false : true;
}
//-->
</script>
</head>

<body bgcolor=\"#222222\" text=\"#333333\" leftmargin=\"0\" topmargin=\"0\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\" onLoad=\"GP_AdvOpenWindow(\'riber.html\',\'riber\',\'fullscreen=no,toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no\',540,400,\'center\',\'ignoreLink\',\'\',0,\'\');return document.MM_returnValue\" link=\"#FF0000\" vlink=\"#666666\">
<p align=\"left\"><font color=\"#CCCCCC\">you need a </font><font color=\"#FF0000\"><font color=\"#CCCCCC\"><a href=\"http://sdc.shockwave.com/shockwave/download/\" target=\"_blank\">shockwave</a></font></font><font color=\"#CCCCCC\">-player
  to view this si</font><font color=\"#FF0000\"><font color=\"#CCCCCC\">te.</font></font></p>
</body>
</html>
Avatar billede daniboy Nybegynder
07. november 2001 - 18:44 #1
Jeg synes lige du skulle lukke eller flytte spørgsmålet til javascript gruppen... det her er Java hvilket er et programerings sprog
Avatar billede mortenzeuthen Nybegynder
08. november 2001 - 11:49 #2
ups.. jeg beklager!

m.
Avatar billede disky Nybegynder
08. november 2001 - 12:01 #3
det er helt okay, lav et svar og accepter
Avatar billede mortenzeuthen Nybegynder
08. november 2001 - 12:03 #4
jeg lukker lige!