Avatar billede finnwikke Nybegynder
07. november 2001 - 16:52 Der er 16 kommentarer

Dobbelt login

I nedstående script er der forms for brugernavn og password.Når de bliver rigtigt sat ind skiftes der til et login(nick) som skal bruges, hvis man vil chatte.
Når dette er indtastet er det meningen man bliver ledt til selve chatsiden (go.php)
MEN NEJ -jeg kommer tilbage til de to første forms
Hvad er der galt ??? Jeg vedlægger hele scriptet som også kan ses på
www.gerbrandskolen.dk/nychat/login2.php

<?
$bruger = finnwikke;  // Brugernvn
$pass = be1na2ja;  // Password

if($brugernavn == $bruger && $password == $pass) {
// Begynd HTML kode p* beskyttet side
?>

<?

include(\"chat.inc\");

if(isset($user)){

setcookie(\"user\", \"\",time()-3600);
}

if(isset($newuser)){

setcookie(\"user\", \"$newuser\",time()+3600);
echo \"<META HTTP-EQUIV=\'refresh\' CONTENT=\'2;URL=go.php\'>\";

echo \"<font face=\'$font_face\' size=\'$font_size\' color=\'$font_color\'>Fortsætter om 2 sek...</font>\";

exit;

}

echo \"<font face=\'$font_face\' size=\'$font_size\' color=\'$font_color\'>Indtast chat-navn</font><br>\";

echo \"<form action=\'$PHP_SELF\' method=\'post\'>
<input type=\'text\' name=\'newuser\' maxlength=\'10\'><br>
<input type=\'submit\' value=\'Send\'>\";

?>

<?
// Slut HTML kode p* beskyttet side
exit;
}
?>
<html>

    <head>
        <meta http-equiv=\"content-type\" content=\"text/html;charset=iso-8859-1\">
        <meta name=\"generator\" content=\"Adobe GoLive 4\">
        <title>Login system</title>
    </head>

    <body bgcolor=\"#99cccc\">
        </div><font face=\"verdana\">
        <form action=\"login2.php\" method=\"post\">
            </font><font face=\"verdana\"> <br>
                <table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"2\" width=\"248\">
                    <tr>
                        <td><font face=\"verdana\" color=\"black\" size=\"2\">Brugernavn</font><font face=\"verdana\" color=\"black\">:</font></td>
                        <td><input type=\"text\" name=\"brugernavn\" size=\"16\"></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td><font face=\"verdana\" color=\"black\" size=\"2\">Password</font><font face=\"verdana\" color=\"black\">:</font></td>
                        <td><input type=\"text\" name=\"password\" size=\"16\"></td>
                    </tr>
                </table>
                <spacer type=\"horizontal\" size=\"44\">      </font><font face=\"verdana\"> <br>
                <input type=\"submit\" name=\"login\" value=\"Login\"></font>
        </form>
        </font>
    </body>

</html>
Avatar billede fri-hash Nybegynder
07. november 2001 - 16:59 #1
action= i form-tagget angiver hvilken side folk ledes hen til
Avatar billede finnwikke Nybegynder
07. november 2001 - 17:18 #2
Ok!! og det er stadigvæk den samme side login2.php
og her er så et login til chat, men når der logges ind på det kommer jeg tilbage til de første forms ,
men skal til go.php.Har det noget med den cookie derlaves at gøre
Avatar billede fri-hash Nybegynder
07. november 2001 - 17:20 #3
er det newuser der er chatlogin?? den har php_self som destination, dvs. samme side som man er på
Avatar billede finnwikke Nybegynder
07. november 2001 - 17:29 #4
Du kan vælge et hvilket som helst navn at logge på
chatten
Avatar billede fri-hash Nybegynder
07. november 2001 - 17:35 #5
altså, jeg kan se 2 forms i koden og begge peger på den samme fil som de er i ( hvis den du har vist altså er login2.php
Avatar billede finnwikke Nybegynder
07. november 2001 - 17:41 #6
Det stemmer og sådan skal det også være.Ved at logge ind med brugernavn og password får du adgang til resten af scriptet og her er en form til at logge på chatten
Avatar billede fri-hash Nybegynder
07. november 2001 - 17:47 #7
ok, men den form hvor man kan logge på chatten, er den i det kode du har vist?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
07. november 2001 - 17:50 #8
aaah, det er den der meta, der ikke virker efter hensigten - den skal jo placeres i head-sektionen for at virke
Avatar billede finnwikke Nybegynder
07. november 2001 - 17:57 #9
Hvordan i alverden får jeg den op i headsektionen og stadig bevare scriptets funktionalitet ???
Avatar billede fri-hash Nybegynder
07. november 2001 - 18:00 #10
prøv at smid alt hvad du har inden <html>-tagget ind lige efter <head>, dvs som det allerførste i headsektionen
Avatar billede fri-hash Nybegynder
07. november 2001 - 18:03 #11
eller alternativt:
udskift
echo \"<META HTTP-EQUIV=\'refresh\' CONTENT=\'2;URL=go.php\'>\";

echo \"<font face=\'$font_face\' size=\'$font_size\' color=\'$font_color\'>Fortsætter om 2 sek...</font>\";

exit;

med dette

header(\"Location: go.php\");
exit;
Avatar billede finnwikke Nybegynder
07. november 2001 - 19:18 #12
Har forsøgt begge dine løsningsforslag, men desværre med samme negative resultat som før
Avatar billede ben2l4c Nybegynder
07. november 2001 - 19:20 #13
prøv $GET_POST_VARS[$var] istedet for $isset($var)

- Nogen gange har serveren slået isset fra
Avatar billede ben2l4c Nybegynder
07. november 2001 - 19:22 #14
if($GET_POST_VARS[\"newuser\"]){
setcookie(\"user\", \"$newuser\",time()+3600);
header(\"Location: go.php\");
exit;
}
Avatar billede finnwikke Nybegynder
07. november 2001 - 19:53 #15
Har forsøgt med uden held
Avatar billede fri-hash Nybegynder
17. februar 2002 - 21:35 #16
har du fået løst problemet?