Avatar billede dragen Nybegynder
07. november 2001 - 16:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvad er limen til?

Hvad skal man bruge den mærklige lille pose lim til som man får med køleren?
Avatar billede podata Nybegynder
07. november 2001 - 16:45 #1
Det er ikke lim men kølepasta.
Avatar billede dragen Nybegynder
07. november 2001 - 16:47 #2
Ja? og hvad bruger man det til? - Det smager sikkert ikke særligt godt =)
Avatar billede podata Nybegynder
07. november 2001 - 16:47 #3
Ups...Skal bruges mellem køleren og enmet der skal køles, ret vigtigt da det forbedrer køleevnen gevaldigt.
Avatar billede podata Nybegynder
07. november 2001 - 16:50 #4
Eksempelvis mellem en cpu og køler.
Det er jo ikke alle steder der er direkte kontakt mellem køler og det der skal køles :)
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
07. november 2001 - 16:51 #5
husk lige at hvis du har fået det i en tube så skal du ik bruge det hele hvis det er en CPU du skal brige køleren til men kun et tynd lag
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
07. november 2001 - 16:53 #6
Husk forresten, at du endelig ikke må komme for meget kølepasta imellem, for så bliver køleevnen dårligere. Det er en god ide at skrabe overskydende pasta af med et kreditkort el. lign.
Avatar billede flpedel Nybegynder
07. november 2001 - 16:54 #7
Når køleren monteres er det utroligt vigtigf af bruge pastaen mellem køleren og det den skal køle samt ikke mindts får den monteret ordentligt, jeg har været udsat for en computer hvor køleren ikke var sat ordentlig fast, dette bevirkede periodiske fejl, når temperaturen blev for høj,  det var en fejl som vagte en del hovedbrud da den jo ikke var der ved opstart.
Avatar billede dragen Nybegynder
07. november 2001 - 17:11 #8
Ja, men køleren sidder jo slet ikke helt ned mod cpu\'en... der er 4 \"dupper\" som skiller dem ad - og kan cpu\'en tåle kølepasta? (dumt spørgsmål, men den ser altså meget skrøbelig ud)
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
07. november 2001 - 17:22 #9
Den skulle gerne røre den kerne, der er i midten. Ellers kan den max køre ca. 2-3 sek, hvis det er en AMD CPU. Og det er selvfølgelig kun kernen, der skal have pasta.
Avatar billede dragen Nybegynder
07. november 2001 - 17:23 #10
øh. nå. Ja det er en AMD.
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
07. november 2001 - 17:27 #11
Men du kan sikkert lugte, hvis den ikke rører kernen, for det er en meget karakteristisk lugt. Kender en, der brændte en 1GHz athlon T-bird af mens det var det største der var. Lugtede også lidt af mange penge op i røg:-)
Avatar billede dragen Nybegynder
07. november 2001 - 18:31 #12
Hahaha.very funny....makrel eller mere over i maling-lugt? =)
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
07. november 2001 - 21:02 #13
hvis du nogensinde har leget lidt med elektronik, og brændt en transistor eller en diode af, så kender du lugten. Det her er bare lidt kraftigere (37 mio. transistorer lugter mere end en)
Avatar billede dragen Nybegynder
08. november 2001 - 07:43 #14
Nårh ok =)
X3me-brain skriv som svar - du ramte kernen.
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
08. november 2001 - 08:11 #15
Et svar er givet