Avatar billede the_magician Nybegynder
07. november 2001 - 16:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre keys til Fejlsikret tilstand, og/eller BIOS opsætning.

Hvordan hvis man da kan, kan jeg ændre de keys som man bruger til at starte computeren i fejlsikret tilstand og til at gå ind i BIOS opsætningen (når computeren starter) ?
Avatar billede jwj Nybegynder
07. november 2001 - 16:49 #1
Så vidt jeg ved kan du ikke ændre disse, da de som standard på en nyere PC er delete og F8. Hvorfor vil du ændre dem....
Avatar billede the_magician Nybegynder
07. november 2001 - 19:06 #2
Såadan så andre ikke \"bare lige\" kan gå ind på min computer den vej...
Hvis man vil have adgang til en computer starter man den bare i fejlsikret og ændrer de opsætninger man vil...

Jeg kende dem jo godt, jeg vil bare vide om de kan ændres og hvordan...

Så jeg vil lige lade spørgsmålet være åbent lidt endu...
Avatar billede collin Nybegynder
07. november 2001 - 20:10 #3
I Win 95/98 kan du redigere i filen MSDOS.sys. Først fjern skrivbeskyttelsen og dernæst åbn den i Notepad. Tilføj linjen BootKeys=0 i Options sådan;

[Paths]
WinDir=C:\\WINDOWS
WinBootDir=C:\\WINDOWS
HostWinBootDrv=C

[Options]
BootMulti=1
BootGUI=1
BootKeys=0

Gem filen og skrivbeskyt den igen. Fra nu af er F4 F5 og F8 keys slået fra.
Med BIOS\'en er det nemmeste at beskytte den med en password hvis ikke det er den eneste løsning. Men du er på den hvis du senere glemmer den
Avatar billede the_magician Nybegynder
07. november 2001 - 20:27 #4
Jeg kan ikke bare ændre dem ???

Desuden er der vist en måde at komme uden om dette password på i BIOS, kan finde ud af det til i overmorgen...
Avatar billede halifax Nybegynder
08. november 2001 - 01:07 #5
Til at beskytte opstart af min pc bruges Access Denied. Det kærver brugernavn og password under boot FØR Windows starter op.
Læs evt. mere om programmet og andre råd, samt download her fra
http://www.tusm.ru:8101/klient/john/

Avatar billede the_magician Nybegynder
08. november 2001 - 15:20 #6
Jeg prøver noget Acces Denied :-)