Avatar billede mr_hansen Nybegynder
07. november 2001 - 10:25 Der er 3 kommentarer

SQL Server 2000 MEGET langsom efter installation....?

Jeg har på en helt ny maskine (1 GHz, 640 MB RAM, UW SCSI 3, RAID 5, 3 x 18 GB UW3 10000 RPM) installeret windows 2000 server inkl Service Pack 2, og derefter installleret SQL SERVER 2000 SR1. MDAC 2.6 SR1 intet andet er instlalleret på sereren, selve Windows kører suværent godt og hurtigt, men alle administrative og connections der bliver lavet på/til SQL serveren, går UTROLIGT langsomt, Hvad Sker Der Her.....????????
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
07. november 2001 - 17:50 #1
Hvad med almindelig filaccess fra andre maskiner? Er det også langsomt?
Avatar billede mr_hansen Nybegynder
08. november 2001 - 08:38 #2
Nej, alle andre programmer kører fint, men jeg har fået af vide i mellemtiden, af det er hvad man kan forvente indtil, SQL serveren er tilpasset, optimeret og tunet.
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
08. november 2001 - 18:45 #3
Det er til gengæld ikke korrekt, hvis maskinen ikke fejler noget skal SQL 2000 køre uden problemer. Jeg har da prøvet en SQL 2000 på en 700MHZ bærbar, og det kørte da ganske glimrende.

SQL 2000 er pragtfuld, da man uden videre  kan installere skidtet og køre med en fin performance. Det er selvfølgelig noget andet, hvis den skal optimeres til optimal ydelse på specifik hardware, men det er jo ikke tilfældet her.

Når du siger UTROLIGT langsomt, hvor langsomt er så det?