Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
07. november 2001 - 09:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Julekalender

I har sikkert alle set disse online-julekalendere (med nøgne damer), hvor man alt efter dato kun kan åbne bestemte låger. Dvs d. 5 dec kan man åbne lågerne 1, 2, 3, 4, og 5.

En sådan kalender vil jeg have lavet, så jeg kan uploade alle filer inkl 24 billeder og så bestemmer datoindstillingerne på serveren hvad der kan åbnes og hvad der ikke kan.

Kan laves i PHP eller ASP...ligegyldigt!

Håber opgaven er interessant nok!

Mvh
Jan
Avatar billede vladimirr Nybegynder
07. november 2001 - 09:48 #1
Hvad vil du betale for det ?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
07. november 2001 - 09:52 #2
send fx dato med i din querystring

sådan kalender.asp?dag=01

så tjecker du bare på når du skal vise dit billede om aktueldag = DatePart(\"d\", Date()) \' måske kun date, kender ikke lige vbscript

if Request.Querystring(\"dag\") <= aktueldag then

\' der må vises et billede

end if
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
07. november 2001 - 09:55 #3
Men skal det være helt rigtigt bør du jo lavet et lille program der først efter midnat kopiere billedet ud i webscope, så det kan ses fra nettet, ellers kan du jo ikke beskytte dig 100%

Du kunne rimelig nemt, hvis du selv har adgang til server, lave et lille vbs program du afviklede hver dag til midnat, som så flytter dagens billede ud i webscope.

Du kunne så helt fjerne den kode jeg lavede før, og så lave et defaultbillede 1.jpg, 2.jpg .... 24.jpg (hvor der står, vises først når lågen må åbnes or what so ever...)

Og så laver du dine kalendergaver 1.jpg ... 24.jpg og kopiere en af dem over hver nat og overskriver den anden
Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
07. november 2001 - 10:33 #4
vladimirr>
Når jeg er villig til at betale noget for det, så opretter jeg på sharkforum

sbk>
Lyder alt meget godt, men jeg glemte at skrive at jeg er et fjols til PHP og uduelig til ASP. Jeg fatter altså ca 2% af det du skriver.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
07. november 2001 - 10:43 #5
så har du garanteret hellere ikke adgang til egen server, og så kan det være lige meget.

Men jeg kan da lave det til dig, for et beskedent beløb... send dit forslag: sbk@wem.dk eller shakersforum
Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
07. november 2001 - 10:52 #6
sbk
Det kommer til at ligge på www.friserverplads.dk
Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
07. november 2001 - 13:03 #7
Jeg finder på noget andet!
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. november 2001 - 15:32 #8
Nå, men her er den alligevel:
Det kan laves i javascript uden det mindste adgang til server.
Men en bare rimeligt kompetent nørd kan sagtens kikke i koden og hente billedet for den 24\'ende med det samme.

http://www.jakoba.dk/eksperten/julekalender/exp130634.html

mvh JakobA
Avatar billede jelzin101 Praktikant
07. november 2001 - 15:35 #9
hvad med at lægge et nyt billede op hver dag?
Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
07. november 2001 - 15:45 #10
Tak jakoba men jeg har selv fundet en løsning med asp
Jeg har lavet et billedkort med en julemand tallene 1-24. Linket til 1. dec.:
<AREA SHAPE=\"rect\" COORDS=\"402,106,429,157\" HREF=
<%

If Month(Now) = 12 AND Day(Now) >= 1 Then
  Response.Write \"billeder/julebillede1.jpg\"
Else
  Response.Write \"billeder/duergrim.jpg\"
End If

%>
ALT=\"1. december\">

Link til 2. dec:
<AREA SHAPE=\"rect\" COORDS=\"402,106,429,157\" HREF=
<%

If Month(Now) = 12 AND Day(Now) >= 2 Then
  Response.Write \"billeder/andetjulebildede.jpg\"
Else
  Response.Write \"billeder/duergrim.jpg\"
End If

%>
ALT=\"1. december\">

Hvad synes I om den løsning?
Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
07. november 2001 - 15:47 #11
2. december har naturligvis ikke samme coords.
Avatar billede mortenfn Nybegynder
07. november 2001 - 20:39 #12
da denne gruppe hedder php - skulle vi så ikke hilde os til php
Avatar billede mortenfn Nybegynder
07. november 2001 - 20:56 #13
du giver ikke lang svartid hva
Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
08. november 2001 - 09:47 #14
mortenfn
Nej, jeg har generelt ret travlt.
I mit spm, skriver jeg \"Kan laves i PHP eller ASP...ligegyldigt!\", og nu blev det tilfældigvis en løsning i ASP!