Avatar billede blaasvaer Nybegynder
07. november 2001 - 09:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sæt selectedIndex efter bestemt value

Er det muligt udfra en parameter (eks. 280), at sætte en dropdown til et bestemt menupunkt (selectedIndex)?

(form.element.selectedIndex = parameter)

Ja ... men,

Hvordan omsætter jeg parameteren til noget jeg kan \'søge\' på i select\'en ... ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. november 2001 - 11:36 #1
ikke helt klar på hvad du mener

function findTText ( selobj, str ) {
    for (var i=0; selobj.options.length>i; i++ ) {
        if ( selobj.options[i].text.indexOf( str ) >= 0 ) {
            selobj.selectedIndex = i;
            break;
        }
    // vælger første option hvor  str  indgår i den options tekst
}; //end findIText ( Select object, string )

er det noget i den reting du er ude efter?

mvh JakobA

Avatar billede jwj Nybegynder
07. november 2001 - 11:39 #2
Du kan lave en switch-sætning der sætter selecetedIndex afhængig af parameter. Ellers må du uddybe dit spørgmål lidt mere - eller vise noget kode.
Avatar billede blaasvaer Nybegynder
07. november 2001 - 11:59 #3
Jeg fandt løsningen hér ... tak!

for (counter = 0; counter < document.calculator.installationsystem.options.length; counter++)
        if (theSystem == document.calculator.installationsystem.options[counter].value)
            var theValue = document.calculator.installationsystem.options[counter].index;
    document.calculator.installationsystem.selectedIndex = theValue;