Avatar billede kaspernygaard Nybegynder
06. november 2001 - 19:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tilmeldings Script...

Hej,

Jeg skal have lavet et tilmeldings script til siden www.friserverplads.dk/vnp/ (Vejle NetParty). Scriptet skal sende en mail til mig med resultaterne. Jeg prøvet, men synes ikke rigtigt at det virker... www.friserverplads.dk/vnp/tilmeld_dig_nu/tilmeld_dig_nu.asp

Hilsen Kasper
Avatar billede egede Nybegynder
06. november 2001 - 19:32 #1
http://www.eksperten.dk/spm/129495 <- forståeligt
www.rush.dk/for_mange_poin.php <- 60 er nok for et svært spørgsmål, pointtallet var ikke grunden til at deer ikke blev savert sidst jo!
Avatar billede egede Nybegynder
06. november 2001 - 19:32 #2
Avatar billede jmfrederiksen Nybegynder
06. november 2001 - 19:32 #3
Må det være i PHP ?
Avatar billede kaspernygaard Nybegynder
06. november 2001 - 19:35 #4
Ja
Avatar billede 4u2x Nybegynder
06. november 2001 - 19:51 #5
skal de tilmeldes, ved at de sender en mail til dig om at de gerne vil være med først?
Avatar billede jmfrederiksen Nybegynder
06. november 2001 - 19:52 #6
Ok...her er FORM koden...det enste jeg har ændret er navnene på felterne så de passer med PHP scriptet og så har jeg ændret lidt i selve <FORM> tagget.

                              <form name=\"form1\" action=\"sendmail.php\" method=\"get\">
                                <font size=\"2\">

                                        </font>
                                <table border=\"0\" width=\"100%\" bgcolor=\"#000000\" cellspacing=\"1\">
                                  <tr>
                                    <td width=\"100%\" bgcolor=\"#FFFFFF\">
                                      <table border=\"0\" width=\"100%\" cellspacing=\"1\">
                                        <tr>
                                    <td width=\"100%\" colspan=\"2\" bgcolor=\"#000000\">
                                      <p align=\"center\"><b><font color=\"#FFFFFF\" face=\"Verdana\" size=\"3\">Tilmeld
                                      dig nu</font></b>
                                    </td>
                                        </tr>
                                        <tr>
                                    <td width=\"27%\" bgcolor=\"#DFDFDF\">
                                      <div align=\"right\"><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Navn:</font></div>
                                    </td>
                                    <td width=\"73%\" bgcolor=\"#DFDFDF\">
                                      <input type=\"text\" name=\"navn\">
                                    </td>
                                        </tr>
                                        <tr>
                                    <td width=\"27%\" bgcolor=\"#DFDFDF\">
                                      <div align=\"right\"><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Alias:</font></div>
                                    </td>
                                    <td width=\"73%\" bgcolor=\"#DFDFDF\">
                                      <input type=\"text\" name=\"alias\">
                                    </td>
                                        </tr>
                                        <tr>
                                    <td width=\"27%\" bgcolor=\"#DFDFDF\">
                                      <div align=\"right\"><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Adresse:</font></div>
                                    </td>
                                    <td width=\"73%\" bgcolor=\"#DFDFDF\">
                                      <input type=\"text\" name=\"adresse\">
                                    </td>
                                        </tr>
                                        <tr>
                                    <td width=\"27%\" bgcolor=\"#DFDFDF\">
                                      <div align=\"right\"><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Post
                                        nr.:</font></div>
                                    </td>
                                    <td width=\"73%\" bgcolor=\"#DFDFDF\">
                                      <input type=\"text\" name=\"post\">
                                    </td>
                                        </tr>
                                        <tr>
                                    <td width=\"27%\" bgcolor=\"#DFDFDF\">
                                      <div align=\"right\"><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">By:</font></div>
                                    </td>
                                    <td width=\"73%\" bgcolor=\"#DFDFDF\">
                                      <input type=\"text\" name=\"by\">
                                    </td>
                                        </tr>
                                        <tr>
                                    <td width=\"27%\" bgcolor=\"#DFDFDF\">
                                      <div align=\"right\"><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">E-mail:</font></div>
                                    </td>
                                    <td width=\"73%\" bgcolor=\"#DFDFDF\">
                                      <input type=\"text\" name=\"mail\">
                                    </td>
                                        </tr>
                                        <tr>
                                    <td width=\"27%\" bgcolor=\"#DFDFDF\">
                                      <div align=\"right\"><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Hvilke
                                        Konkurrencer vil du v&aelig;re med i?</font></div>
                                    </td>
                                    <td width=\"73%\" bgcolor=\"#DFDFDF\">
                                      <p><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">
                                        <input type=\"checkbox\" name=\"checkbox\" value=\"Counter-Strike\">
                                        Counter-Strike</font><br>
                                        <font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">
                                        <input type=\"checkbox\" name=\"checkbox2\" value=\"Quake\">
                                        Quake
                                        III Arena<br>
                                        <input type=\"checkbox\" name=\"video\" value=\"Video\">
                                        Video
                                        </font></p>
                                      </td>
                                        </tr>
                                        <tr>
                                    <td width=\"27%\" bgcolor=\"#DFDFDF\">
                                      <div align=\"right\"><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Bem&aelig;rkning:</font></div>
                                    </td>
                                    <td width=\"73%\" bgcolor=\"#DFDFDF\"><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">
                                      <textarea name=\"bemaerkning\" rows=\"4\" cols=\"20\"></textarea>
                                      </font></td>
                                        </tr>
                                        <tr>
                                    <td width=\"27%\" bgcolor=\"#DFDFDF\">
                                      <div align=\"right\"></div>
                                    </td>
                                    <td width=\"73%\" bgcolor=\"#DFDFDF\">
                                      <div align=\"center\">
                                        <input type=\"reset\" name=\"Ryd\" value=\"Ryd\">
                                        <input type=\"submit\" name=\"Send\" value=\"Send\">
                                      </div>
                                    </td>
                                        </tr>
                                      </table>
                                    </td>
                                  </tr>
                                </table>
                              </form>

----

Her kommer så det du skal smide i en fil der hedder sendmail.php: (Husk at ændre mailadressen)

<?
mail(\"mail@mail.dk\", \"Tilmedling til Vejle Netparty\",
\"Navn: $navn
Alias: $alias
Adresse: $adresse
Post nr: $post
By: $by
E-mail: $mail
Konkurrencer: $checkbox
              $checkbox2
              $video

Bemærkninger: $bemaerkning\")
?>

Det smider du bare i toppen af sendmail.php og så kan du ellers udforme sendmail.php som du vil med design.

Har testet det på friserverplads så det skulle meget gerne virke...ellers siger du lige til :-)
Avatar billede kaspernygaard Nybegynder
07. november 2001 - 11:39 #7
Jeg sidder ovre i skolen lige, men tester det når jeg kommer hjem!
Avatar billede kaspernygaard Nybegynder
07. november 2001 - 16:31 #8
Hvor lang tid går der fra man har submittet og til man får mail\'en?
Avatar billede kaspernygaard Nybegynder
07. november 2001 - 16:32 #9
Tusind Tak! Der virker!
Avatar billede jmfrederiksen Nybegynder
07. november 2001 - 16:34 #10
Der går et par minutter...