Avatar billede wise Seniormester
06. november 2001 - 14:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Profiler i Win95 ?? - Nogle brugere kan ikke logge ind pga \"ulovlig handling\"

Hej Alle

Jeg har en win95 med ie5.5 stående. Den logger på en NT server.
Når en bestemt bruger logger ind giver den en \"ulovlig handling\" og stopper. Når en anden NT bruger logger ind er der ingen problemer.

Men men men i win95 er der jo ikke forskel på hvilken bruger det er --- eller hvad, er der det pga IE ???

Nogen der ved hvordan jeg kan slettet en \"bruger\"/profil på 95 maskinen, så den kan blive clearet ?
Avatar billede mikethebike Nybegynder
06. november 2001 - 14:14 #1
Slet den folder der hedder:

c:\\windows\\profiles\\brugerid

For at slette passwordet, kan du slette: c:\\windows\\brugerid.pwl

Du kan også komme ud for at den henter en profile fra en NT-server, slet da: user.dat fra brugerens \"hjemmeshare\" på serveren
Avatar billede jkf Nybegynder
06. november 2001 - 14:16 #2
Hvis den er sat til flerebruger system.
Kontrolpanel/Bruger
Avatar billede trs Nybegynder
06. november 2001 - 14:22 #3
C:\\windows\\profiles\\\"brugernavn\"

<Slet brugernavn!
Avatar billede trs Nybegynder
06. november 2001 - 14:23 #4
hva\' f.., så ikke lige de andre svar!
Avatar billede wise Seniormester
06. november 2001 - 15:25 #5
Hej alle

Tak for svarerne...
Der findes intet c:\\windows\\profiles bibliotek, og heller ikke profiler eller lignende....

Jeg prøvede at søge på det defekte login, og fandt kun en .pwl og .pcb fil....
Jeg vil prøve at slette dem, men ærger mig jeg ikke kan finde andet :-(

Og jeg kan ikke afinstallerer ie - det kan man ikke.
Avatar billede trs Nybegynder
06. november 2001 - 15:31 #6
har du prøvet at slette brugeren på nt-serveren og oprette den igen?
Avatar billede wise Seniormester
06. november 2001 - 17:18 #7
ehhh nej, ikke endnu. Men jeg checkede lige - der er slet ikke noget homedir, så der ligger ikke nogen profil.
Og pwl filen gjorde ikke jobbet, jeg må kigge videre :-(
Avatar billede kapla Nybegynder
06. november 2001 - 17:20 #8
http://www.98lite.net/ieradicator.html

Hvad er den nøjagtige fejlmeddelse ved \"ulovlig handling\" ?
Avatar billede wise Seniormester
06. juni 2002 - 15:06 #9
Hmmm, nu er maskinerne opgraderet til win2k, så problemet er væk... Tak for forsøget