Avatar billede michael_borup Nybegynder
06. november 2001 - 12:54 Der er 7 kommentarer

Tomcat opsætning / JavaBeans

Jeg bruger MS IIS 5 og Tomcat 3.2. Mine JSP filer (*.jsp) ligger i folderen \'D:\\atis\\jsp\\source\\atis\' og mine JavaBeans (*.class) ligger i folderen \'D:\\atis\\jsp\\output\\atis\'. Når jeg tilgår en side, hvor der anvendes en JavaBean får jeg følgende fejlmeddelse:

Error: 500
Location: /atis/jsp/source/atis/authorization.jsp
Internal Servlet Error:

org.apache.jasper.JasperException: Unable to compile class for JSPC:\\Tomcat\\work\\localhost_8080%2Fatis%2Fjsp%2Fsource%2Fatis\\_0002fauthorization_0002ejspauthorization_jsp_0.java:14: Class atis.DatabaseBean not found in import.
import atis.DatabaseBean;
      ^

Hvordan skal Tomcat sættes op for at undgå denne fejl?

På forhånd tak.

Mvh. Borup
Avatar billede disky Nybegynder
06. november 2001 - 12:56 #1
sæt dens classpath korrekt op.

eller skift server (tomcat er imho elendig)
Avatar billede michael_borup Nybegynder
06. november 2001 - 13:13 #2
Tak for det hurtige svar.

Er det classpath\'en angivet i filen \'tomcat.bat\' der skal sættes op?
Hvad skal classpath\'en sættes op til?

Hvilken alternativ server kan evt. anbefales til afvikling af JSP. Den skal køre under Windows 2000 server med IIS 5.

Mvh. Borup
Avatar billede disky Nybegynder
06. november 2001 - 13:20 #3
resin fra www.caucho.com er langt bedre end tomcat, og lettere at sætte op.
Avatar billede michael_borup Nybegynder
06. november 2001 - 13:57 #4
Jeg vil overveje Resin.

Mine spørgsmål er stadig i forbindelse med Tomcat:
Er det classpath\'en angivet i filen \'tomcat.bat\' der skal sættes op?
Hvad skal classpath\'en sættes op til?

Mvh. Borup
Avatar billede disky Nybegynder
06. november 2001 - 14:01 #5
jeg mener at den enten anvender System CLASSPATH eller også er det ved start af tomcat du skal angive det (i .bat filen) eller i tomcats conf fil
Avatar billede mf1616 Nybegynder
13. november 2001 - 09:34 #6
Enten skal jar filerne placeres i System-Classpath (virker ikke med Tomcat 4), eller også skal de enten placeres i tomcats lib bibliotek, eller i WEB-INF -> lib (i de enkelte webprojekter)
Avatar billede soelvpil Nybegynder
18. oktober 2002 - 08:29 #7
Hvad med at få lukket det spørgsmål.