Avatar billede raf Nybegynder
06. november 2001 - 10:40 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Opdater database på nettet automatisk??

Er det muligt at lave en funktion der kan opdatere en database på nettet fra et database på min egen computer.
Det tager lang til at skulle uploade den samme database hver gang og det ville derfor være dejligt at kunne opdatere database automatisk når jeg retter i den på min egen computer.

De 2 databaser vil nødvendigvis ikke se ens ud. De vil indeholde meget af det samme men ikke være helt ens. Den på min computer kunne evt være en mde database

Avatar billede terry Ekspert
06. november 2001 - 10:43 #1
when you say \"nettet\" do you mean Interent? If so no you cant!
Avatar billede keysersoze Guru
06. november 2001 - 10:46 #2
dette kan du ikke gøre med access med mindre du laver et administrationsmodul til din side. altså i stedet for at indsætte data i din lokale db kan du gøre det vha dit eget administrationsmodul online...

jeg tvivler på at du vil lave dette og derfor kan dette altså ikke lade sig gør - medmindre du vil til at kigge på fx en MySQL database
Avatar billede raf Nybegynder
06. november 2001 - 10:52 #3
Jeg har et administrativtmodul, men det er lidt langsommeligt. Derfor ville der være dejligt hvis man kunne lave sin rettelser og så lade opdateringen ske i baggrunden.
Avatar billede terry Ekspert
06. november 2001 - 10:56 #4
Sorry, as I said you cant!
Avatar billede terry Ekspert
06. november 2001 - 11:02 #5
Avatar billede keysersoze Guru
06. november 2001 - 11:05 #6
det kan du ikke - brug et online administrationsmodul eller skift database...
Avatar billede raf Nybegynder
06. november 2001 - 11:07 #7
Hvilket database system vil være godt. Jeg ved at MySQL skulle være godt men det liger ikke noget man lige skrifter til.
Avatar billede terry Ekspert
06. november 2001 - 11:13 #8
I doubt if changing your database isnt going to make this possible!
Avatar billede raf Nybegynder
06. november 2001 - 11:13 #9
Nu da vi har fundet ud af at man ikke kan, så lader jeg de 60 points gå videre til den der kan komme med et godt alternativ til en database som kan leve op til kravet fra før og som jeg ikke skal tage en mindre videregående uddannelse for at skifte til.
Avatar billede terry Ekspert
06. november 2001 - 11:14 #10
raf> You have received an answer to you rquestion!
You may not be happy with this answer but it is an answer and it it correct!

Avatar billede raf Nybegynder
06. november 2001 - 11:23 #11
Terry> Jeg regnede blot med at du var manden der kunne komme med at alternativ til Access.
Og jeg håbede da også på at få lidt mere for
min 60 point end et \"nej det kan man ikke\" jeg ville jo ikke lige frem putte en klausul på at der ikke var nogen point hvis det ikke kunne lade sig gøre.
Avatar billede terry Ekspert
06. november 2001 - 11:30 #12
raf>If I had a better answer then I WOULD have given you it. I have been involved in other similar questions, and used MANY hours to find a solution which many people could use, but so far I havent been successful.
I will say to you what I have said before, IF i can find a solution then I WILL get back.
I know it shard to accept but I dont have a better answer just now, and if ANYONE does then there will be many happy faces :o)
Avatar billede terry Ekspert
06. november 2001 - 11:32 #13
You may be able to make a connection (open the dB) via FTP but still its going to go slow as the databses gets loaded on your own PC:
Avatar billede keysersoze Guru
06. november 2001 - 11:54 #14
MySQL er et rigtig godt alternativ - med de rigtige ting dertil kan du både indsætte tabeller, kolonner samt data online (eller slette hvis du vil)

der er selvfølgelig forskel på access og MySQL, men de er ikke så ekstremt store som mange frygter. connectionen til databasen er selvfølgelig lidt anderledes, og så er der enkelte forskelle i sql\'en - men det er rimelig overkommeligt!
Avatar billede terry Ekspert
06. november 2001 - 11:56 #15
keysersoze> what are the \"rigtige ting\" ?
Avatar billede keysersoze Guru
06. november 2001 - 12:11 #16
phpadmin kan bruges - aspadmin (hvis det efterhånden er udviklet tilstrækkeligt) - mysql front
Avatar billede raf Nybegynder
06. november 2001 - 13:33 #17
Don\'t worry Terry you will get you 60 points. I can see from 113913 that you have spend allot of time solving this problem. What I can tell you is that an expert in access database has told me that it is possible. Unfortunately he figured that the 6-figure kr. number on his account each month meant more that helping me with my problem. I don’t know why.