Avatar billede fjabboy Nybegynder
05. november 2001 - 21:06 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Opdatering af combobox

Jeg har et problem med opdatering af en combobox. Der bliver hentet postnumre ind i én combobox, hvorefter den anden combobox skal opdateres med det tilhørende postdistrikt.
Data ligger i en tabel - rækkerne: postnr og distrikt
Hvem kan hjælpe mig med koden til dette?
\\fjabboy
Avatar billede nybegynderen Nybegynder
05. november 2001 - 21:14 #1
I egenskaben for comboboxen indsættes denne stump i rækkekilden. Husk at vælge tabel/forespørgsel i rækkekildetype

SELECT [Post Nr].[Post Nr], [Post Nr].BY FROM [Post Nr] ORDER BY [Post Nr].BY;

Erstat By med Distrikt....

Der er et par detaljer mere du lige skal være opmærksom på; Antal af kolonner sættes til 2, og kolonnebredden sættes til 0

Nybegynderen
Avatar billede nybegynderen Nybegynder
05. november 2001 - 21:59 #2
Ups ! Husk lige at kontrolelementkilden for begge felter skal sættes til Post Nr.....
Avatar billede fjabboy Nybegynder
05. november 2001 - 22:17 #3
Det virker stadig ikke...
Koden ser således ud:
<%
Set rsComboPostnr = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
Set rsComboPostnr = postNrCon.Execute(\"SELECT Postnumre.Postnr FROM Postnumre\")
%>
<select name=\"Postnr\" style=\"{color: 000000}\">
<option value=\"Postnr\" SELECTED>Vælg
<%
Do Until rsComboPostnr.EOF%>
<option value=\"<%=rsComboPostnr(\"Postnr\")%>\" <%If Request.Form(\"Postnr\") = rsComboPostnr(\"Postnr\") Then%> SELECTED <%End If%>><%=rsComboPostnr(\"Postnr\")%>
<%rsComboPostnr.MoveNext
Loop
%>
</select>

Herefter skal der komme endnu en Combobox, hvor distriktet for det pågældende postnr bliver aktiveret og når postnummeret i den første combobox vælges.
Har forsøgt med et nyt RecordSet for distrikter, men koden fucker up...

\\fjabboy
Avatar billede nybegynderen Nybegynder
05. november 2001 - 22:47 #4
Tror lige du mistede mig der...., og ved ikke helt hvad det er du leder efter ? Hvis du har en tabel med Post Nr og By/Distrikt, og bruger den fremgangsmådejeg beskrev, vil By/Distrikt automatisk blive opdateret. Omvendt vil Post Nr blive opdateret, hvis der vælges en anden By/Distrikt. Gir det mening ?
Avatar billede terry Ekspert
06. november 2001 - 08:14 #5
If I understand you correctly you have two combo boxes one with Postnr the other with district.

When you choose a postnummer you want to set the othe combo box with district to the correct district.

Me.cboDistrict = Me.cboPostNummer.column(1)

Avatar billede terry Ekspert
06. november 2001 - 08:25 #6
Use the wizard to create the combo boxes. You can have more than one columnm in a combo. So in the first you could have postnumber and district and the other just district. Hode the district column by setting the column width to 0 (zero) for example 2;0 would have the first coulmn 2 cm wide and the second column hidden. In the post number combo\'s after update event place the line

Me.cboDistrict = Me.cboPostNummer.column(1)

This will set the district combo to the district from the postnumber combo.

Hope that all makes sence?

Avatar billede terry Ekspert
06. november 2001 - 08:25 #7
Hode  = Hide