Avatar billede tnielsen Nybegynder
08. marts 2000 - 22:59 Der er 1 kommentar og
6 løsninger

Bærbar

Hvis man skal købe en god all-rounder bærbar, hvad skal man så vælge, hvis man er typen der godt vil give lidt for kvalitet, men alligevel ikke for meget.
(Det skal være noget med en 13,3" TFT- ca. 300 MHz - 64 MB R. - 4-6 GB HD ).

Er der nogen, som har nogen erfaringer med Acer, Fujitsu, Compaq, Dell m.f. ?

mvh

Torben K Nielsen

150 point til deling mellem seriøse indlæg.
Avatar billede maagen Nybegynder
08. marts 2000 - 23:33 #1
Jeg har selv en HP Omnibook 4100 PII 233 med 64 MB RAM og 14,1 TFT og 4 4 GB Harddisk.

Af skærm skal du i hvert fald ikke under 13,3 hvis det er en du skal arbejde med. Men hvad Ram, hdd etc. ved du vel sikkert hvad det drejer sig om. Min 64 MB.

Af mærker har jeg kendskab til HP (min egen), Toshiba, Hyundai og en smule IBM og AST.

Jeg er utrolig glad for min HP. Den er dejlig tynd og virker ganske fint.

Til toshiba kan jeg kun sige - fed maskine. De er små - har et fedt design - og så virker de! Og så fåes de vist i ret små udgaver der ikke vejer særlig meget.

I det firma jeg plejede at arbejde havde vi 3 huyndai og inden der var gået ½ år var 2 af dem allerede sendt til reperation. Dem ville jeg nok ikke komme for nær.

Og så IBM'en. Det er vist også en ganske fin maskine, der virker godt.

AST er kun på det danske marked indenfor bærbare. De har tidligere været her både med servere og workstations, men er det ikke mere. Som maskine ved jeg minimalt.

Om Dell's bærbare ved jeg intet, men jeg har hørt utrolig meget dårligt om deres andre maskiner - både servere og desktops.

Det du skal være opmærksom på er:
- størrelse og vægt.
- hvad er der service i dk - just in case.
- Kan CDROM og diskette drev sidde i på samme tid. (kan de ikke i min og det kan være generende til tider).
- Hvad med strømforsyning. Nogle har indbygget strømforsyning så alt hvad du behøver er en ledning - det er fedt at man ikke skal rende rundt og tænke på den.

Ud over dette skal du også have en taske. Mange af de tasker man ser er det "bare" et stykke tykt stof. Jeg har selv brugt lidt ekstra på en taske fra compu-trade ( http://www.compu-trade.dk ). Det er en lidt dyrere taske men den er rigtig fed - og så er der livstidsgaranti på den! den kostede 595,- + moms (jeg fik 15% rabat som privat kunde - de kan altså handles med!).

Håber du kan bruge dette til noget :)

Mvh
Maagen
Avatar billede schubert Nybegynder
08. marts 2000 - 23:37 #2
Med de spec. du kommer med vil jeg anbefale en ACER TravelMate 330

Vejer 1,8  kg og er mindre end 2 cm tyk. Prisen ligger lige under 16.000

Den har det ene minus at den ikke har CD og Floppy monteret , men det følger naturligvis med - bare i en særskilt box som du klikker på nå du skal bruge det.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
09. marts 2000 - 10:18 #3
Tjaa... jeg har kun pillet ved Compaq og Acer maskiner, når vi snakker bærbare...
Begge maskiner er faldet i min smag, dog med størst vægt på Compaq'en (normalt er jeg modstander af compaq maskiner, men deres bærbare virker)..
Dette skuldes blandt andet at de bruger et mouse-"pad" i stedet for en eller anden lille dims...(bedre for håndled)!
Compaq Presario 1260 (godt nok "kun" en K6-2 333Mhz, men den styrer... 64MB, 4.3GB osv. osv.)
Minuset ved Compaq er vægten, den er ret tung!

Aceren jeg har prøvet, havde en lidt "hurtigere" (læs 400Mhz) Celeron processor og kun 32MB...
Men også en okay maskine!
Minuset, efter min mening, musen!
Avatar billede gernerm Praktikant
09. marts 2000 - 22:20 #4
Jeg har en Chicony MP-993 vega som er en 433Mhz celeron med 64 MB RAM og 14,1 TFT og  6,4 GB Harddisk.

Det er jeg godt nok tilfreds med, det er ingen mærkevare med den er helt sikker pengene værd, ca. 16.000 kr.

Herudover arbejder jeg til daglig med en Fujitsu-Siemens Lifebook som er smart og velfungerende maskine og som er helt på højde med mærkevarerne f.eks. IBM m.m.

Begge maskiner har en mus-pad.

mvh
Gerner
Avatar billede buymac Nybegynder
10. marts 2000 - 16:17 #5
Jeg kan kun sige: iBook :)
Avatar billede th Nybegynder
12. marts 2000 - 16:35 #6
Acer er temelig langsomme.
Avatar billede tnielsen Nybegynder
12. marts 2000 - 17:03 #7
Hvordan langsomme?