Avatar billede schmidt Nybegynder
08. marts 2000 - 22:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Chart i Delphi 3

Jeg har et program, der beregner en masse punkter og tilføjer dem i en variabel "GrafData" af typen TChartSeries. Herefter overfører jeg mine data til min graf med Chart.AddSeries(GrafData);

Hvordan får jeg tegnet et søjlediagram på mine data?
Avatar billede jaller Nybegynder
13. marts 2000 - 09:25 #1
TChartSeries er base-klassen for de forskellige serier, man kan tegne med Chart komponenten.

Hvis du erklærer din variabel GrafData med typen TCustomBarSeries, så tegnes der et søjlediagram i stedet for.
Avatar billede jaller Nybegynder
14. marts 2000 - 10:00 #2
Tja..........
Der er jo også en nemmere løsning.

Du kan oprette din Chart komponent med et søjlediagram, og så bruge AddXY i stedet for AddSeries.

Højreklik på Chart komponenten, vælg 'Edit Chart' + 'Series' fanebladet + 'ADD..' + 'BAR'.

Når du skal insætte dine værdier, kan gøre noget lignende :

Chart.Series[0].Clear;
for i := 0 to N - 1 do
  Chart.Series[0].AddXY(...)
Avatar billede chris13 Nybegynder
15. marts 2000 - 11:46 #3
Jeg er også igang med at lave noget med søjlediagrammer, og kunne godt bruge et eksempel. Kan du ikke sende dit projekt, eller noget af det (.PAS evt).

mvh

Christian
daejml@post7.tele.dk
Avatar billede schmidt Nybegynder
20. marts 2000 - 23:31 #4
Tak for hjælpen Jaller! Det er helt fint.

ps. Chris13 - Jeg har sendt dig et lille program.