Avatar billede lakild Nybegynder
05. november 2001 - 20:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Database conn ... jeg er blind !!

Hej bogstaveligt talt kan jeg ikke se hvad der skal ske... Det er sikkert rimeligt elementært..... HJÆÆÆLLLP!!

Har en index.asp med følgende kode..

  <% Dim filesystem, folder, files, file, s, dbnavn(2), db, tempfile, database
    Set filesystem = CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")
    set tempfile = filesystem.GetFile(Server.mappath(\"index.asp\"))
    set folder = tempfile.parentfolder
    set files = folder.files
    dbnavn(0)=\"\"
    For Each file in files
      s = split(file.shortname,\".\",-1,1)
      if ucase(s(1))=\"MDB\" then
        if s(0)>dbnavn(0) then
          dbnavn(0)=s(0)
          dbnavn(1)=s(1)
        end if
    Next
    db = dbnavn(0) & \".\" & dbnavn(1)
    Set Session(\"Connection\") = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
    Session(\"Connection\").Open \"DRIVER={Microsoft access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(db) & \";\"
    Set Session(\"Varekurv\") = Server.CreateObject(\"Scripting.Dictionary\")

Som det ses skabes der her forbindelse til den db der er \"størst\" (nummereret)

I en anden fil skal jeg bruge denne db. I nedenstående kode er der forbindelse til en separat db med et statisk navn... men jeg skal i stedet bruge den db som skabes forbindelse til i index.asp, men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke:

Set DBConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
    DBConn.Open \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\"&(Server.MapPath(\"mindb.mdb\"))

    sql = \"SELECT * FROM overgrupper ORDER BY sort\"
    Set mHeads = DBConn.Execute(sql)

mvh
Lakild
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. november 2001 - 23:15 #1
hvad med at lave en Session variable hvor db navnet bliver laget ind i, i index.asp filen?
Session (\"db\") = Server.Mappath(db)

og i den anden fil:
Set DBConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DBConn.Open \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\"&Session(\"db\")
sql = \"SELECT * FROM overgrupper ORDER BY sort\"

Eller det var måske ikke lige det du tænkte på?
Set mHeads = DBConn.Execute(sql)
Avatar billede lakild Nybegynder
06. november 2001 - 00:06 #2
Nøøøøhhhh det var det måske ikke, men det løser mit problem ;-)... Send et svar så skal du få point... og tak for hjælpen
/Lakild....:-)
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. november 2001 - 00:07 #3
ok