Avatar billede pfm Nybegynder
08. marts 2000 - 22:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Overføre bl.a en check-box-værdi med text-link?

Jeg har lidt svært ved at give spørgsmål point, da jeg ikke ved hvor svært det er!
Mit spørgsmål er: kan man overføre en check-box-værdi i en text-link uden at submitte formen ?
Eks som ikke virker:
<a href="fil.asp?id=<%=ID%>&ny="+document.forms[0].checkbox<%=ID%>.value>
Linken vil forekomme i hver linie fra databaseudtrækket!
Avatar billede chruker Nybegynder
08. marts 2000 - 23:05 #1
Du kunne lave javascriptet sådan at det redirecter til linket. Eks:

location.href = "fil.asp?id=<%=ID%>&ny="+document.forms[0].checkbox<%=ID%>.value

Noget i den stil.
Avatar billede pfm Nybegynder
08. marts 2000 - 23:12 #2
Det har jeg prøvet....
siger at der mangler en ';'
Avatar billede bocker Nybegynder
09. marts 2000 - 00:21 #3
prøv:

<a href="self.location.href='fil.asp?id=<%=ID%>&ny='+document.forms[0].checkbox<%=ID%>.value;">blabla</a>

Du skal altid bruge ' i javascript.
Avatar billede pfm Nybegynder
09. marts 2000 - 13:41 #4
Har jeg prøvet, men den leder efter en fil der hedder self.location.href......
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. marts 2000 - 14:33 #5
skriv

<a href="java script:(DIT SCRIPT)">bla bla yadda yadda</a>

"java script:" gør at IE (og sikkert også NS) ved at det er et script der skal udføres.
Avatar billede pfm Nybegynder
09. marts 2000 - 15:00 #6
tdaugaard> Hvis du med DIT SCRIPT mener ovenstående eksempel: self.location.href='fil.asp?...'+document.forms[0]...... - så virker det heller ikke. Det er ligesom om at document.forms[0].... blive holdt uden for href'en og derved kommer til at mangle noget i javascript-strengen!
Ved dit eksempel siges der: ')' mangler
Avatar billede chruker Nybegynder
09. marts 2000 - 15:57 #7
Prøv den her:

<a href="java script:self.location.href=eval('fil.asp?id=<%=ID%>&ny='+document.forms[0].checkbox<%=ID%>.value);">blabla</a>

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. marts 2000 - 00:01 #8
pfm >>

du skal erstatte (DIT SCRIPT) med dit script ... ikke kun DIT SCRIPT...

hvis du forstår ..
Avatar billede pfm Nybegynder
13. marts 2000 - 10:34 #9
Jeg har prøvet ovenstående prøvelser og med variationer. Problemet er at jeg vil have værdien fra en check-box med i en queryString til næste side!
Det har jeg ikke kunnet formå - Enten har jeg fået fejl eller også har jeg bare fået 'document.forms[0].checkbox2.value' som værdien og ikke selve værdien i feltet.

Jeg har besluttet at droppe det for nu! Jeg troede at det var en af de nemme, men der tog jeg grusomt fejl!

Tak for jeres tid og eksempler!
Avatar billede pfm Nybegynder
13. marts 2000 - 10:34 #10
Roger over
Avatar billede bbs Nybegynder
30. marts 2001 - 23:15 #11
Tillykke med Spørgsmål nr. 13000 !
Avatar billede wanger Nybegynder
04. juli 2002 - 00:14 #12
WANGEREN var her.. .,'¨´,.

TILLYKKE MED DE 13000