Avatar billede bronsholt Nybegynder
05. november 2001 - 15:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Popup ved indlæsning af side

Jeg har brug for hjælp til at lave et popup-vindue, som kommer frem ved indlæsning af en .asp-side. Det kan jeg egentligt godt finde ud af, men jeg kan skal checke en værdi i DB\'en, som bestemmer, om der skal komme et popup-vindue frem med en information eller om den baer skal gå direkte ind på siden.

Der skal ikke ligge nogen handling bag, blot en check i DB\'en, og derefter en evt. information til brugeren, hvis en bestemt værdi er i tabellen.
Avatar billede doomstone Nybegynder
05. november 2001 - 16:02 #1
<%
connect til din databaseher
sidenavn= her skal du skrive siden navn
hojde= skriv hojden her
brede= skriv breden her
%>
<script language=\"JavaScript\">
<!--
function PopWin(url,h,w) {
mainWin = window.open(url, \'popup\', \'scrollbars,toolbar,height=\' + h + \',width=\' + w + \',top=0,left=0\')
}
// -->
</script>
<BODY onload=\"java script:PopWin(\'<%=sidenavn%>\',<%=hojde%>,<%=brede%>);\">
Avatar billede pepsi2 Nybegynder
05. november 2001 - 16:28 #2
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"dindatabase.mdb\")
Conn.Open DSN
strSQL = \"Select * from tabelnavn
Set rs = Conn.Execute (strSQL)

If Rs(\"kolonne\") = noget Then
Response.Redirect(\"forside.asp\")
Else
Her poper dit vindue op
End If

Set Conn = Nothing
Set Rs = Nothing
Avatar billede bronsholt Nybegynder
06. november 2001 - 08:13 #3
pepsi2 >Det er noget af det, som du skriver, at jeg har brug for, men så skal jeg bare lige vide, hvordan jeg integrerer JS i asp, dvs. at få det med jeg checker på ind i .asp-delen af checket!?
Avatar billede bronsholt Nybegynder
06. november 2001 - 08:15 #4
doomstone >Det virker garanteret, det, som du har skrevet, men jeg kan se ud fra koden, at det IKKE er det som jeg har brug for, desværre. Har du evt. et andet forslag? :-)
Avatar billede pepsi2 Nybegynder
06. november 2001 - 16:49 #5
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"dindatabase.mdb\")
Conn.Open DSN
strSQL = \"Select * from tabelnavn
Set rs = Conn.Execute (strSQL)

If Rs(\"kolonne\") = noget Then
Response.Redirect(\"forside.asp\")
Else
%>
Her skriver du du din JS kode´
<%
End If

Set Conn = Nothing
Set Rs = Nothing
%>
Avatar billede bronsholt Nybegynder
12. november 2001 - 09:01 #6
Tja, jeg tror godt, at jeg kan bruge noget af det! Tak for hjælpen.