Avatar billede landsbytossen Nybegynder
05. november 2001 - 14:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Runtime - bring to front

Har en TPanel og TImage kontrol på en form. De overlapper hinanden, hvordan kan man runtine styre hvilken en der skal være øverst. Panel vil default være øverste, hvilket ikke skal være tilfældet.

Forøvrigt kan jeg heller ikke styre den visuelle rækkefølge i designtime, højre klik: bring to front, ignoreres tilsyneladende på mit Image.
Nogen forslag?
Avatar billede ziron Nybegynder
05. november 2001 - 14:56 #1
bruge \"Visible\"...

fx

timage.Visible := false;

/ZIRON
Avatar billede ziron Nybegynder
05. november 2001 - 14:58 #2
hmmm hov

/ZIRON
Avatar billede landsbytossen Nybegynder
05. november 2001 - 15:02 #3
Skal bruge Panel som ramme for Image. Dvs. de skal begge være synlig. Image ligge oven i Panel, der så er lidt større end Image for at virke som en ramme.
Avatar billede ziron Nybegynder
05. november 2001 - 15:04 #4
ja det fandt jeg ud af ved at læse det lidt grundigere igennem, det er det det lille hov siger :-)

/ZIRON
Avatar billede ziron Nybegynder
05. november 2001 - 15:08 #5
jeg har lige leget lidt. og du kan gøre det at du først laver et panel og så sætter en image ind i panelet, eller brug ctrl + c & v til at flytte dit billed ind i panelet...

/ZIRON
Avatar billede landsbytossen Nybegynder
05. november 2001 - 15:26 #6
ok, også må være den property der hedder InsertControl, der laver det runtime. Takker
Avatar billede martinlind Nybegynder
05. november 2001 - 17:04 #7
Eller Image.Owner := Panel;

/Martin