Avatar billede safl Nybegynder
05. november 2001 - 11:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Irc Fserver

Hello!

Jeg har ledt nettet tyndt efter en Textbaseret irc-fserver, jeg har fundet masser af textbaserede klienter men ingen med fserve funktioner. Derfor tilspørger jeg eksperten :) Kender i en god fserve til FreeBSD?

mvh safl
Avatar billede skwat Praktikant
06. november 2001 - 10:33 #1
Jeg har ikke helt fod på hvad irc er, men som jeg fatter det er det noget der bygger på talkers(i skal ikke slå hvis jeg tager fejl)
hvis jeg har ret kan jeg afsløre at der ikke findes en talker til FreeBSD endnu, men den er ved at blive poret
Avatar billede safl Nybegynder
06. november 2001 - 15:56 #2
Well der findes masser af irc-klienter til FreeBSD. Mit problem er at Fserv\'s er en udbyggelse af DCC som mIrc har lavet og mIrc findes ikke til FreeBSD :( Men det kunne jo være at der var nogle der havde lavet en Fserv alligevel. Det jeg har fundet indtil videre er TclFserv men den kan jeg ikke få til at køre :(

Når jeg prøver at køre fserve.tcl sådan:
./fserve.tcl
så kommer den med fejlmeddelsen: Command not found
Avatar billede cd_ Nybegynder
23. november 2001 - 17:42 #3
Fserve.tcl er et tcl script, Du skal have installeret BitchX eller en anden irc klient med tcl support, så kan du loade den derfra.
www.bitchx.com
http://www.egghelp.org/

Avatar billede safl Nybegynder
27. september 2002 - 14:16 #4
cd skriv et svar igen så får du pointene :)
Avatar billede safl Nybegynder
05. august 2003 - 21:50 #5
Lukker spm. skriv til mig hvis du vil have pointene alligevel :)