Avatar billede hep123 Nybegynder
05. november 2001 - 10:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

POP-UP onLoad - hvordan definerer jeg størrelse m.v.

Jeg har dette script, men vil gerne kunne definere vinduets størrelse, og der skal være scrollbars, men intet adressefelt og lign. Hvordan får jeg det med??

<script>
function popup() {
window.open(\'http://www.side.dk\');
}
</script>

<body onLoad=\"popup()\">
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. november 2001 - 10:20 #1
window.open(\"din_side.html\",\"nytVindue\",\"location=no,toolbar=no,directories=no,status=no,menuBar=no,width=300,height=300\");
Avatar billede hep123 Nybegynder
05. november 2001 - 10:21 #2
og hvad med scrollbars?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. november 2001 - 10:22 #3
Det skal du fjerne i den fil der åbner med: <body scroll=\"no\">
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. november 2001 - 10:24 #4
<script language=\"javascript\">

function popLoad( url, posx, posy, bred, hoj ) {
  if (navigator.appName!=\"Netscape\") {
    var pos = \",left=\"+posx+\",top=\"+posy
  } else {
    var pos = \",screenX=\"+posx+\",screenY=\"+posy
  };
  window.open( url, \"vinNavn\"
            ,\"location=1,menubar=1,toolbar=1\"+pos
            +\",resizable=1,scrollbars=1,height=\" +hoj +\",width=\" +bred );
};

</script>

er du klar over at popops efterhånden er så forhadte at der er adskillige programme man kan få der sørger for de ikke popper op.

mvh JakobA
Avatar billede hep123 Nybegynder
05. november 2001 - 10:30 #5
jeg ved det, men der er tale om en brugerundersøgelse, som kun popper op een gang :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. november 2001 - 10:32 #6
Jeg vil give jakoba ret. Selvom popuppen kun kommer én gang hjælper det jo ikke hvis folk har en eller andet \"anti-popup-tingest\" installeret.