Avatar billede benne.dk Nybegynder
04. november 2001 - 21:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Online counter ext.

Jeg har en side, hvorpå der skal være en onlinetæller, men som viser antallet af online på to forskellige andre sider...

Lad os sige vi har siden side1.php - og på den skal der stå: \"Antal online på side2: xx\" og \"Antal online på side3: xx\" - jeg har bikset med en del scripts jeg fandt på nettet - men de måler kun antal på den side jeg er på nu - desuden skal den (helst) køre uden SQL...

Nogen der evt. kan linke til et script eller vise koden til et simpelt?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2001 - 21:46 #1
Hej Benne!

Du bør overveje et script på hver sider der skal tælles.. da du ikke vil bruge db, ja så kunne du f.eks. tælle op i en fil ved at føje en karakter til i en tekstfil, for derefter at tælle karakterene op, og vise tallene på din fællesside... et script? skriv det selv... :)

Avatar billede thundercall Nybegynder
04. november 2001 - 21:51 #2
Avatar billede benne.dk Nybegynder
04. november 2001 - 21:54 #3
Den er genial... lige det jeg søger...!
Avatar billede thundercall Nybegynder
04. november 2001 - 21:55 #4
ok
Avatar billede thundercall Nybegynder
04. november 2001 - 21:58 #5
FILE: obj_usersonline.inc
<?
$uol_file    = \"public/usersonline.log\"; // chmod 666 on this file.
$uol_data    = file($uol_file);
$oul_timeout    = 450*2;

$fp = fopen($uol_file, \"w\");
if ($fp) {
$uol_count = 0;
$uol_count_name = 0;
$uol_count_c4 = 0;
for ($i=0; $i <= sizeof($uol_data)-1; $i++) {
  $uol_logs = explode($split, chop($uol_data[$i]));
  if (($uol_logs[1] == $user[guest]) and (!$uol_found)) {
  $uol_found = true;
  $oul_time = time()+$oul_timeout;
  fputs($fp, $oul_time.$split.$user[guest].$split.$user[name].$split.$C4[name].$split.$REMOTE_ADDR.$split.$REQUEST_URI.$split.\"Replaced\".$nl);
  $uol_count++;
  }
  else if ($uol_logs[0] >= time()) {
  $uol_count++;
  fputs($fp, chop($uol_data[$i]).$nl);
  }
  if (($uol_logs[2]) and ($uol_logs[0] >= time()))
  $uol_count_name++;
  if (($uol_logs[5] == $REQUEST_URI) and ($uol_logs[0] >= time()))
  $uol_count_c4++;
}
  if (!$uol_found) {
  $oul_time = time()+$oul_timeout;
  fputs($fp, $oul_time.$split.$user[guest].$split.$user[name].$split.$C4[name].$split.$REMOTE_ADDR.$split.$REQUEST_URI.$split.\"Added\".$nl);
  $uol_count++;
  if ($C4[name])
    $uol_count_c4++;
  if ($user[name])
    $uol_count_name++;
  }
fclose($fp);
}
$uol_count_name =  $uol_count_name-$uol_count_c4;
$usersonline = $uol_count;
?>
Avatar billede thundercall Nybegynder
04. november 2001 - 21:59 #6
FILE: *.php
<?
include($zinclude.\"obj_usersonline.inc\");
print \"UsersOnline: \".$usersonline.\"<br>This Page: \".$uol_count_c4.\"<br>Other Page: \".$uol_count_name;

?>
Avatar billede thundercall Nybegynder
05. november 2001 - 02:29 #7
glemte dog lige at definere:
$nl        = \"\\r\\n\";
$split        = \"|\\\"|\";
FILE: obj_usersonline.inc
<?
$nl        = \"\\r\\n\";
$split        = \"|\\\"|\";
$uol_file    = \"public/usersonline.log\"; // chmod 666 on this file.
$uol_data    = file($uol_file);
$oul_timeout    = 450*2;
*********