Avatar billede plindberg Nybegynder
04. november 2001 - 11:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få session-variabler til at virke!

Hej.
Jeg har et problem med at få session-variabler til at virke på en apache web-server jeg har sat op. Der er ikke noget i vejen med selve koden, da den virker på en anden server som jeg har haft det til at ligge på. Fejlen er:
Warning: open(/tmp\\sess_718e9dd4c4156bd126b3f42682dc008a, O_RDWR) failed: m (2) in d:\\programmer\\apache group\\apache\\htdocs\\biosoen11.17\\reservation.php on line 1

og senere på siden:

Warning: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0.

Jeg kan næsten regne ud at det er php.ini-filen det er galt med, men jeg kan ikke finde fejlen, da jeg ikke har nogen erfaring med ini-filen.

,PLindberg
Avatar billede plindberg Nybegynder
04. november 2001 - 11:55 #1
Forresten tilgår jeg serveren via et netværks-drev, men jeg går ikke ud fra at det har nogen betydning!
Avatar billede madd Nybegynder
04. november 2001 - 12:29 #2
Du skal chekke at der hvor du vil lægge dine sessions(temp dir) eksisterer, og evt. oprette det bib som de skal ligge i.

Har selv haft det samme prob
Avatar billede plindberg Nybegynder
04. november 2001 - 12:33 #3
Der ligger som standard et tmp bibliotek under php4-biblioteket, og det er den som er angivet som session path:

session.save_path = /tmp

så biblioteket er oprettet..
Avatar billede myplacedk Nybegynder
04. november 2001 - 12:34 #4
Prøv lige at læse fejlen igen: \"Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp)\"
Jeg vil gætte på, at du ikke har en mappe der hedder sådan.

Åbn din php.ini (ligger i dit windows-bibliotek), og ret værdien for \"session.save_path\" til noget der kan bruges. Jeg har fx:

session.save_path = C:\\temp

og jeg har naturligvis oprettet mappen.

/Niels Andersen
Avatar billede myplacedk Nybegynder
04. november 2001 - 12:35 #5
Under php4-biblioteket? Jamen det er jo ikke det, der står. \"/\" henviser til roden, ikke til php4-installationen.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
04. november 2001 - 12:35 #6
Hvis du vil bruge den, skal du skrive fx:

session.save_path = C:\\php\\tmp
Avatar billede plindberg Nybegynder
04. november 2001 - 12:39 #7
Der kan man jo bare se... Man lærer noget nyt hver dag.. *S*

Mange tak for hjælpen!
Avatar billede madd Nybegynder
04. november 2001 - 13:00 #8
HMm hmm hmm..
Avatar billede plindberg Nybegynder
04. november 2001 - 13:07 #9
Vil du også gerne have lidt almisser madd?? :-)
Avatar billede myplacedk Nybegynder
04. november 2001 - 13:13 #10
madd > Det er altså ikke nemt at forstå hvad du siger, når du taler med mad i munden. :)