Avatar billede sabrina Nybegynder
04. november 2001 - 11:48 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

kørt fast

Jeg er ved at lave en ny hjemmeside, men er kørt fast - der mangler noget , men hvad - er der nogen der har en god ide´ se demo http://home8.inet.tele.dk/aris/
Avatar billede andreasha Nybegynder
04. november 2001 - 11:49 #1
Jeg ville lave links farven om =) blå er ikke så fedt til den farve du kører med.
Avatar billede zed_one Praktikant
04. november 2001 - 11:51 #2
evt fjerne den kok gif der :)
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
04. november 2001 - 11:51 #3
fjern gif animationen... Det ligner noget en 4-årig har lavet. Flyt adressen over til højre
Avatar billede sabrina Nybegynder
04. november 2001 - 12:07 #4
Det er lige lidt nok, jeg mener der er mere der skal laves om - eller er jeg ved at se mig blind på det p.s. det er min første hj.side
Avatar billede gifle Nybegynder
04. november 2001 - 12:07 #5
Jeg vil ikke \"trampe\" på din gif - men ovejvej lige at bruge én skrifttype til det hele ( du har brugt flere forskellige ) verdeda er god.
Kig på dit billede på forsiden - kan du ikke finde nogle farver på billedet du kan bruge til evt. baggrund og tekst( link )?
Overvej måske noget centrering så det står pænt i midten uanset opløsning???
Avatar billede gifle Nybegynder
04. november 2001 - 12:09 #6
ovejvej=overvej verdeda=verdena
Det går for hurtigt nogle gange .....
Avatar billede sabrina Nybegynder
04. november 2001 - 12:10 #7
jo, jeg har tænkt mig at bruge vereda til det hele, det med billede har du ret i ,men hvilke farver ....
Avatar billede sabrina Nybegynder
04. november 2001 - 12:11 #8
også her
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
04. november 2001 - 12:13 #9
Du kunne kigge lidt på http://www.html.dk/tutorials/css/ - dine links kunne godt trænge til lidt css.
Avatar billede gifle Nybegynder
04. november 2001 - 12:14 #10
Sabrina > noget Orange/sort/hvid ??
Avatar billede gifle Nybegynder
04. november 2001 - 12:18 #11
pelkjaer> lige mine ord :o)
Sabrina> du kan jo bruge:
<style><!--
a:link{color: #808080;text-decoration: none;}
a:visited{color: #C0C0C0;text-decoration: none;}
a:active{color: #FFFF00;text-decoration: underline;}
a:hover{color: #d7d7d7;text-decoration: underline;}
--></style>
og så selv rette tekstfarverne.
Det skal indsættes i hovedet, men du kan også bruge et eksternt stylesheet og så linke til det - for indviklet?
Avatar billede bjarte Nybegynder
04. november 2001 - 12:21 #12
http://www.bjarte-tvedt.com/eksperten/kro3.jpg
eller http://www.bjarte-tvedt.com/eksperten/kro3.jpg

pga har bildet sidens bakgrunn..

ellers skift farge på linkene..
og fjern gifen
Avatar billede sabrina Nybegynder
04. november 2001 - 12:22 #13
ja det sidste \"eksternt stylesheet\" ???
Avatar billede gifle Nybegynder
04. november 2001 - 12:23 #14
Sabrina> fordelen ved eksterne stylesheets er, at så skal du kun ændre et sted hvis du vil lave noget om. Du kan jo også i dit stylesheet ha\' oplysninger om baggrund, tekst, farver o.s.v. - eller også prøv Dreamweaver, der kan du lave templates ( skabeloner ) og DET er smart :o)
Avatar billede gifle Nybegynder
04. november 2001 - 12:26 #15
Sabrina> du skal indsætte dette i /head delen:
<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"style.css\">
og så ligge en fil ( style.css ) sammen med dine sider - så skal du kun rette i din style.css :o)
Din style.css er så der du f.eks. har følgende stående:
<style><!--
a:link{color: #808080;text-decoration: none;}
a:visited{color: #C0C0C0;text-decoration: none;}
a:active{color: #FFFF00;text-decoration: underline;}
a:hover{color: #d7d7d7;text-decoration: underline;}
--></style>
Avatar billede bjarte Nybegynder
04. november 2001 - 12:27 #16
Avatar billede gifle Nybegynder
04. november 2001 - 12:28 #17
Sabrina> tak for point :o)
Men hvis du vil vide mere om de kære stylesheets må du jo sige til :o)
Avatar billede bjarte Nybegynder
04. november 2001 - 12:29 #18
takker også for point :)
Avatar billede zed_one Praktikant
04. november 2001 - 12:35 #19
sabrina: evt kig her for css´ (cascading style sheets) muligheder:)
http://www.html.dk/tutorials/css/
Avatar billede gifle Nybegynder
04. november 2001 - 12:41 #20
Måske du ken finde noget brugbart på følgende side:
http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/default.asp?mode=showchapter&chapter=16
Når det er første gang man laver en side, er der masser af spændende ting man kan kaste sig ud i :o)
Avatar billede sabrina Nybegynder
04. november 2001 - 12:54 #21
Tak for hjælpen, nu har jeg en masse at arbejde videre på