Avatar billede systemx Nybegynder
04. november 2001 - 01:15 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Simpelt Spørgsmål

Et lille simpelt spørgsmål..

hvad er der galt med følgende linje kode, intet bliver skrevet ind i databasen! Jeg har connected til den ..

-- kode start --

    mysql_query(\"INSERT INTO tagwall (`id`, `nickname`, `email`, `message`, `date`) VALUES (\'\', \'$nick\', \'$email\', \'$besked\', \'$dato\'\");

-- kode slut --

mvh Systemx
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. november 2001 - 01:17 #1
HUSK NU den or die()!

Of fjern ` ..

mysql_query(\"INSERT INTO tagwall (id, nickname, email, message, date) VALUES (\'\', \'$nick\', \'$email\', \'$besked\', \'$dato\'\") or die(mysql_error());
Avatar billede fico Nybegynder
04. november 2001 - 01:20 #2
Damn du er f.... hurtig !
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. november 2001 - 01:21 #3
du bruger apostroffer istedet for citattegn. det skal være \' (tilhøjre for ø)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. november 2001 - 01:21 #4
*gg*
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. november 2001 - 01:22 #5
jakoba .. ikke korrekt .. han bruger accent tegn istedet for apostrof. Citationstegn er \" (double-quote)
Avatar billede systemx Nybegynder
04. november 2001 - 01:22 #6
You have an error in your SQL syntax near \'\' at line 1 ...

line 1 ser nu sådan her ud :

mysql_query(\"INSERT INTO tagwall (nickname, email, message, date) VALUES (\'$nick\', \'$email\', \'$besked\', \'$dato\'\") or die(mysql_error());

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. november 2001 - 01:23 #7
Men faktisk skal du slet ikke bruger hverken accent tegn eller apostrof.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. november 2001 - 01:23 #8
Du mangler en )

mysql_query(\"INSERT INTO tagwall (nickname, email, message, date) VALUES (\'$nick\', \'$email\', \'$besked\', \'$dato\')\") or die(mysql_error());
Avatar billede systemx Nybegynder
04. november 2001 - 01:24 #9
ahh fucking christ ..
Avatar billede systemx Nybegynder
04. november 2001 - 01:24 #10
typisk mig sådan noget der .. men jeg skal nok huske \"or die()\" fremover :D .. her har du pointsne tdaugaar..

tak for hjælpen .. igen :)
Avatar billede top Nybegynder
04. november 2001 - 01:26 #11
Du har sat \" forkert i enden, og der mangler en )..

Der skal stå
mysql_query(\"INSERT INTO tagwall (`id`, `nickname`, `email`, `message`, `date`) VALUES (\'\', \'$nick\', \'$email\', \'$besked\', \'$dato\')\")

Du behøver ikke ; nnår du kører fra php.

:-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. november 2001 - 01:26 #12
Det var så lidt :o)
Avatar billede top Nybegynder
04. november 2001 - 01:26 #13
Kender I det at man skriver mens andre svarer *gg*
Avatar billede systemx Nybegynder
04. november 2001 - 01:27 #14
lol
Avatar billede systemx Nybegynder
04. november 2001 - 01:28 #15
det var alligevel kun en kommentar du lavede :D
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. november 2001 - 01:28 #16
top .. hvad går der galt for dig ?

\" sad fint, han manglede bare en ) og så skulle han fjerne ` (backticks).

; er statement terminator i PHP - se\'følig skal den være der!
Avatar billede systemx Nybegynder
04. november 2001 - 01:29 #17
<a href=\"http://www.systemx.dk/carnage/php/tagwall.php\" target=blank>link til tagwall</a>

Hvad synes i om det? nu virker det..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. november 2001 - 01:32 #18
Nice .. men du har en fejl ..

http://www.systemx.dk/carnage/php/phant0m@systemx.dk

bliver adressen på en email adresse der ... du mangler lige en mailto: foran ..
Avatar billede top Nybegynder
04. november 2001 - 01:33 #19
tdaugaard..
hmm - måske - der manglede i hvert fald en ) før \"..

ang. ;

$result = mysql_query(\"SELECT * FROM champions WHERE championsID=\'$id\'\", $db);

spiller fx. fint mellem min php4 og en mysql base
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. november 2001 - 01:36 #20
top, du skrev:

mysql_query(\"INSERT INTO tagwall (`id`, `nickname`, `email`, `message`, `date`) VALUES (\'\', \'$nick\', \'$email\', \'$besked\', \'$dato\')\")

Du behøver ikke ; nnår du kører fra php.

Du har helt fjernet ; .. og den SKAL være der ... der manglede bare en ) og så var den fjong!

Avatar billede top Nybegynder
04. november 2001 - 01:40 #21
ahh sorry jeg er sgu lidt træt..

jeg læste ; som en del at sql statementet :-(

(lover er holde kæft nu, og gå i seng.)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. november 2001 - 01:41 #22
;o)
hæ hæ .. godnat then :o)