Avatar billede fuldstop Nybegynder
03. november 2001 - 11:33 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

Domænenavn og hotel

Jeg har købt et domænenavn hos scannet, er det muligt at bruge/anvende det navn uden webhotel. Så jeg f.eks kan bruge domænenavnet på en gratis teledk-side home19.inet.tele.dk
og hvordan sættes det op hvis det er muligt.
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. november 2001 - 11:43 #1
Det eneste du kan gøre er at sende den videre og købe et billigt webhotel.

<HEAD><META HTTP-EQUIV=\"pragma\" CONTENT=\"no-cache\">
<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"2; URL=http://URL\"><BODY>
</BODY>
</HTML>

Eller også få et webhotel hos freepaq.dk
Avatar billede fuldstop Nybegynder
03. november 2001 - 11:50 #2
ok, man kan altså ikke udskifte teledk adresse med www.navn.dk
Avatar billede sif4ever Nybegynder
03. november 2001 - 11:57 #3
Jo du kan sende www.ditnavn.dk videre til home19.inet.tele.dk i et frameset.

Som jeg f.eks har gjort det på www.sif4ever.dk/debat (det er den rigtige url.)

www.peterkjaer.dk/debat (er en kopi url)
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
03. november 2001 - 11:58 #4
Nej, med mindre du køber et www.navn.dk og ligger de filer over på deres ftp server, dem fra din teledk
Avatar billede fuldstop Nybegynder
03. november 2001 - 12:04 #5
ok, hvordan gør jeg så det, jeg skal jo på en eller anden måde have lov til at bruge mit domænenavn fra scannet.
Skal jeg så have et webhotel hos scannet og redirekte siden der fra.
Er måske en smule håbløs til dette, men ha\' tålmodighed.*S*
Avatar billede sif4ever Nybegynder
03. november 2001 - 12:05 #6
Ja Fuldstop....

redirect til teledk
Avatar billede fuldstop Nybegynder
03. november 2001 - 12:08 #7
Er det så ikke som om at hele ideen med at kun købe et domænenavn, for derefter at skulle købe et webhotel hos domænesælgeren, og derefter redirect til en gratis hjemmeside host.
Avatar billede tweeky Nybegynder
03. november 2001 - 12:08 #8
Hos Azero.dk kan du købe et domæne som redirecter automatisk, det koster 9 kroner om måneden.

Tweeky

www.ducky-style.subnet.dk
Avatar billede fuldstop Nybegynder
03. november 2001 - 12:10 #9
Tweeky>> Ok, men nu har jeg jo købt domænet ved scannet. Kan man flytte det??
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. november 2001 - 12:13 #10
fuld> Ja, men har du lige købt det, så får du ikke dine penge igen.. lidt spild jo
Avatar billede sif4ever Nybegynder
03. november 2001 - 12:13 #11
Jeg er kunde hos Azero.dk og er godt tilfreds, jeg mener godt du kan flytte det
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. november 2001 - 12:15 #12
Men hvorfor ikke bruge det webhotel hos scannet uden at sende det videre.. Er der ikke nok muligheder...
Avatar billede fuldstop Nybegynder
03. november 2001 - 12:16 #13
bacardil>> Det kan jeg godt se. Men kan jeg få flyttet domænenavnet til azero.dk, og derfra redirect til min teledk add., så kan jeg jo spare et webhotel køb hos scannet.
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. november 2001 - 12:34 #14
Jeps, men lægger de ikke bare en kode ind som du kan gøre gratis om..
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. november 2001 - 12:54 #15
takker
Avatar billede chelle Nybegynder
04. november 2001 - 13:07 #16
Har lige et spørgsmål.
Jeg har ADSL men ikke UNIX kan jeg med sikkerhed og hvordan laver jeg mit eget domæne eller hvad det nu hedder!!?
Eller er det bedre at oprette det ved et hotel et sted på nettet??
Hvis ja hvilket hvor?
Med mit eget domæne så som www.chelle.dk or whatever??
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. november 2001 - 13:11 #17
chelle> Du kan opsætte en server både med Unix og win. Sikkerheden er okey på dem begge. Men hvis du ikke kender til opsætningen og ønsker sikkerhed, så køb hellere et webhotel.

Men du kan jo evt. kigge på
http://www.eksperten.dk/spm/124880
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. november 2001 - 13:11 #18
>Hvis ja hvilket hvor?

Kommer an på dit behov..

www.webhoteller.net / find-webhotel.dk / web-sale.dk :o)
Avatar billede chelle Nybegynder
04. november 2001 - 14:07 #19
bacardil> Det er såmen ikke så stort bare et webhotel hvor det er billigt men også hvor man kan uploade sin hjemmeside eller kan man gøre det på en anden måde?
Mener at webhotellet skal være \"ligeglad\" med hvad der ligger på deres server!!??
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. november 2001 - 14:20 #20
Du få få dem ned til 15 kr. pr. måned hos os eks. eller gratis hos freepaq.dk

>Mener at webhotellet skal være \"ligeglad\" med >hvad der ligger på deres server!!??

kan du forklare?
Avatar billede chelle Nybegynder
04. november 2001 - 15:17 #21
bacardil> Ja jeg mener at det der evt skal ligge på serven er XXX tools til  at teste sikkerheden på XXX sider så som explorits og \"bare\" username/password hvor \"lette\" de er at cracke!

Jeres hotel er det inklusiv domæne navn eller?
Som sagt jeg er HELT ny her på dette feldt!
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. november 2001 - 16:11 #22
chelle > Fra stanard og opefter er domænet med.
Avatar billede chelle Nybegynder
04. november 2001 - 18:24 #23
bacardil> Ok men hvad med de tig jeg nævnte??
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. november 2001 - 18:27 #24
Hvis XXX tools er det samme som vi betegner for erotisk/pornografisk materiale så nej.

Det samme med crack..

Så skal du havde et spicelt tilbud hos os omkring betaling af trafik...

Dog skal det være lovligt efter dansk lov.