Avatar billede sp Nybegynder
02. november 2001 - 14:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Jaaaa hvordan er det lige med SQL.....?

Hejsa.
Jeg har følgende SQL-sætning som virker fint;
Her tager den alle opslag med datoerne først og opstiller dem efter de arrangementer der er kortest tid til. Til sidst tager den alle opslag der ikke har en startdato, men har fået tildelt \"no\" , de er så til sidst.

Problemet er nu at jeg gerne vil have opslagene uden starttime / starttime= no, til at være først istedet
for sidst, og så ellers sortere dem med starttime ligesom før.
SQL = \"SELECT * FROM Posters WHERE Active=1 AND Starttime >=\'\" & Timenow & \"\' OR Starttime = no ORDER  Starttime ASC;\"

Jeg har prøvet fl.g. uden noget andet resultat:

SQL = \"SELECT * FROM Posters WHERE Active=1 AND Starttime >=\'\" & Timenow & \"\' OR Starttime = no ORDER  Starttime ASC;\"

SQL = \"SELECT * FROM Posters WHERE Active=1 AND Starttime >=\'\" & Timenow & \"\' OR Starttime = no ORDER BY Starttime = no ASC, Starttime ASC;\"

Avatar billede infestor Nybegynder
02. november 2001 - 14:23 #1
hvad med:
select * from posters where active = 1 and starttime = no and starttime > 0 order by starttime.

Hvis den stadig sætter starttime=no til sidst, så prøv at tildel en værdi istedet for no...
Avatar billede sp Nybegynder
02. november 2001 - 14:40 #2
Det skal være starttime = no OR starttime = ..
Jeg skal bruge OR ellers tager den ingen. For der er ingen poster der indeholder begge dele...
Avatar billede hassen Nybegynder
02. november 2001 - 15:48 #3
hvad med:
select * from posters where active = 1 and starttime = no and starttime > 0 order by starttime.

Hvis den stadig sætter starttime=no til sidst, så prøv at tildel en værdi istedet for no

Det skal være starttime = no OR starttime = ..
Jeg skal bruge OR ellers tager den ingen. For der er ingen poster der indeholder begge dele...

Avatar billede sp Nybegynder
02. november 2001 - 15:50 #4
Du kan ikke få point ved at svare det samme som han har kommenteret.
Avatar billede sp Nybegynder
02. november 2001 - 15:50 #5
Jeg har løst problemet ved at trække dataene ud 2 gange
Avatar billede infestor Nybegynder
02. november 2001 - 22:09 #6
ok godt men det er jo stadig ikke optimalt hehe
Avatar billede sp Nybegynder
02. november 2001 - 23:54 #7
øhh det kommer nok an på hvad der er optimalt.