Avatar billede remmib Nybegynder
02. november 2001 - 01:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Forløbende nummer i en opdateringsforespørgsel

Hvad skal jeg skrive i \"opdater til\", for at alle posterne fra en forløbende nummer, f.eks. deres \"post nummer\". Jeg har prøvet med \"CurrentRecord\", men det kan jeg ikke få til at virke.

På forhånd tak
Brian Kristensen
Avatar billede terry Ekspert
02. november 2001 - 08:11 #1
Cna you explain in more detail?
Avatar billede terry Ekspert
02. november 2001 - 08:11 #2
Cna = Can
Avatar billede juks Novice
02. november 2001 - 09:46 #3
jeg tror det er en forspørgelse du laver men hvad vil du opdatere med .... hvis det er et felt fra en formular skal du skrive [forms]![form!]![felt1]
men prøv lige at komme med lidt flere detaljer
Avatar billede remmib Nybegynder
02. november 2001 - 11:08 #4
Jeg har en tabel med f.eks. 3 poster \"12, 15, 16\" og de poster vil jeg gerne have til at hedde \"1, 2, 3\"
Avatar billede terry Ekspert
02. november 2001 - 11:17 #5
If the field 12, 15 og 16 is an Autonumber field then I would suggest hat you copy all of the data into another table (which looks the same) then delete all records from the original table, then compact+repair your databases, this sets the autonumber sequence to ZERO. Then make a query to copy all of the records from your NEW back to the original. But NOT the Autonumber field, Access will do this for you.
Avatar billede remmib Nybegynder
02. november 2001 - 11:55 #6
Det er ikke en autonummer felt, det er en tekst felt og jeg har så sorteret at tekst fra og har kun felter med nummer, og det er dem jeg skal have opdateret.
Avatar billede juks Novice
02. november 2001 - 13:13 #7
du kan vel bare indsætte et auto felt ved siden af dit nuværeden felt og så klippe/klister så vil de få 1,2,3
Avatar billede terry Ekspert
02. november 2001 - 13:18 #8
And when you have done that you can do this

Docmd.Runsql \"UPDATE YOURTABLE SET TheField = ID
Avatar billede terry Ekspert
02. november 2001 - 13:19 #9
Docmd.Runsql \"UPDATE YOURTABLE SET TheField = ID\"

You can do that in the debug window Ctrl+G
Avatar billede remmib Nybegynder
02. november 2001 - 15:33 #10
Ide er god nok, men det er noget den skal køre automatisk hver gang, så det skal lavet som en makro eller et modul der gør det, men er der ikke noget man bare kan gøre ved at skrive noget i \"opdater til\"??
Avatar billede remmib Nybegynder
03. november 2001 - 16:47 #11
Det var ikke så nemt som jeg troede, så har er lidt flere point.
Avatar billede remmib Nybegynder
04. november 2001 - 12:37 #12
Har selv fundet ud af det
Avatar billede juks Novice
06. november 2001 - 18:51 #13
hvad er løsning så du kan jo ikke bare skrive at du har fundet ud af det
Avatar billede remmib Nybegynder
06. november 2001 - 22:19 #14
Jeg har en makro som først køre følgende SQL sætning:
ALTER TABLE Kassette ADD COLUMN Auto COUNTER

Derefter kører jeg en opdateringsforespørgsel som kopier Auto tabellen over i den jeg skal have opdateret

Og til sidst køre jeg følgende SQL sætning:
ALTER TABLE Kassette DROP COLUMN Auto COUNTER