Avatar billede ronnikr Nybegynder
01. november 2001 - 22:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Overfør indstillinger mellem brugere

Hej

Jeg er flyttet på Kollegie og skal logge på et nyt domain (Et andet end This Computer) for at komme på det lokale netværk. Men når jeg logger på er alle mine gamle indstillinger væk.
Kan jeg overfører mine gamle indstillinger fra min gamle bruger til den nye (som SKAL have et bestemt login-navn)?!?

/Ronni
Avatar billede ronnikr Nybegynder
01. november 2001 - 23:33 #1
Nu har jeg prøvet at kopiere indholdet af min account skuffer (name.domain) under \"Documents and settings\"...
Men det giver kun det samme skrivebord, og links i iExplorer :(
Jeg vil have det hele overført!
Der må være \"the easy way\"...

/Ronni
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
02. november 2001 - 21:38 #2
Prøv at omdøbe din bruger. Du gør det ved at højreklikke på \"My Computer\" og vælge \"manage\". Derefter går du ind i \"Local Users and Groups\" >> \"Users\". Herefter højreklikker du på brugeren, og vælger \"rename\". Så kan du efterfølgende logge på med det nye brugernavn. Men det kræver vist en genstart, så vidt jeg husker.
Avatar billede ronnikr Nybegynder
03. november 2001 - 12:18 #3
Jeg har nu løst problemet. Det hjalp ikke at omdøbe brugeren. Jeg havde stadig 2 skuffer:
pbk3109 (mit login-navn til \"This Computer\")
pbk3109.BERGSOE (Mit login på BERGSOE-Domain)

Løsningen var at:
1) Oprette en ny bruger med adminitrator rettigheder.
2) Boot\'e i Safemode, og logge på med den nye bruger.
3) Bytte navn på de to bruger-skuffer.

Så simpelt kunne det gøres. Det eneste der skulle laves/rettes, var de få genveje man havde lavet. Og der var lige et par passwords der skulle tastes ind igen.
Færdigt arbejde.

/Ronni