Avatar billede ml Nybegynder
06. marts 2000 - 15:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Åben to links ved et klik !

Hvordan laver jeg det så et link åbner en side i framen man er i, og i en anden frame når man klikker på det (linket) ??
Avatar billede ml Nybegynder
06. marts 2000 - 15:39 #1
Meget gerne så lille et stikke kode som muligt 8o)
Avatar billede hirtshals Nybegynder
06. marts 2000 - 15:58 #2
LAv f.eks flg frameset

<frameset cols="422,*">
    <frame name="left" src="left.htm">
    <frame name="right" src="right.htm">
  </frameset>

Placer flg i din left.htm

<script language=JavaScript>

<!--

function loc() {
  parent.left.document.location = 'left1.htm';
  parent.right.document.location = 'right1.htm';
}

// -->
</script>

<body>
<a href=java script:loc();>SKIFT</a>
</body>
Avatar billede coolidk Nybegynder
06. marts 2000 - 23:00 #3
Der findes en meget simplere måde at gøre det på.

<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript><!--
parent.frames['framenavn'].window.location.href = "nyfil.html"
// --></SCRIPT>

Det er sådan jeg selv har gjort på min egen hp, og det virker fint :)

Avatar billede coolidk Nybegynder
06. marts 2000 - 23:00 #4
Der findes en meget simplere måde at gøre det på.

<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript><!--
parent.frames['framenavn'].window.location.href = "nyfil.html"
// --></SCRIPT>

Det er sådan jeg selv har gjort på min egen hp, og det virker fint :)

Avatar billede coolidk Nybegynder
06. marts 2000 - 23:04 #5
hovsa.. Kom til at trykke to gange da den skrev en fejl.. Du kan evt. se det udført på http://www.cooli.dk/start.html
Avatar billede kim_bille Nybegynder
06. marts 2000 - 23:06 #6
Det er da det samme i gør og det ene er ikke nemmere end det andet!!
Avatar billede lanze Nybegynder
07. marts 2000 - 23:35 #7
Hvad med bare at lave et javascript som siger:

<SCRIPT language="JavaScript"><!--
function do_many_links() {
win=window.open("http://www.domain.dk","Domain.dk");
win=window.open("http://www.Domain2.dk","Domain2.dk");
//-->
</SCRIPT>

og med følgende tekst i <BODY>

<A href="java script:void(0)" onClick="do_many_links()" style="text-decoration: none; font-weight: bold;">Domain.dk og Domain2.dk</A>

:) prøv at se om det virker.. jeg er lidt ude af JavaScript træning, da jeg aldrig bruger det, men det burde virke sådan...... ellers så sig lige at jeg er en hat ;)
Avatar billede kim_bille Nybegynder
09. marts 2000 - 23:44 #8
du er en hat
ml ville jo ha' det i frames
Avatar billede coolidk Nybegynder
21. marts 2000 - 03:21 #9
Well. Det ligner at der er ingen af ose der får point, men lad os dog i det mindste får noget feedback?
Avatar billede ml Nybegynder
22. marts 2000 - 12:03 #10
Nope.. Har fundet noget andet !!
Avatar billede ml Nybegynder
22. marts 2000 - 12:04 #11

<!-- TWO STEPS TO INSTALL CHANGE 2 FRAMES (LINKS PAGE):

  1.  Put the first code in the HEAD of your links page
  2.  Copy the links code into the BODY of your links page -->

<!-- STEP ONE: Put this code into the HEAD of your links document  -->

<HEAD>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

<!-- Begin
function loadFrames(frame1,page1,frame2,page2) {
eval("parent."+frame1+".location='"+page1+"'");
eval("parent."+frame2+".location='"+page2+"'");
}
// End -->

</script>

</head>

<!-- STEP TWO:  Change all the links to the BODY of your links page  -->

<BODY>

Our Links...<br>
<br>
Click a link below to get started!
<br>

<a href="java script:loadFrames('Frame_A', 'page-1.html', 'Frame_B', 'page-2.html')">Load Page 1 & Page 2</a><br>
<br>
<a href="java script:loadFrames('Frame_A', 'page-3.html', 'Frame_B', 'page-3.html')">Load Page 3 & Page 4</a><br>
<br>
<center>Or ....<br>
<a href="no-frames-home.html" target="_top">Go to site without frames</a></center>

<p><center>
<font face="arial, helvetica" size="-2">Free JavaScripts provided<br>
by <a href="http://javascriptsource.com">The JavaScript Source</a></font>
</center><p>

<!-- Script Size:  0.96 KB  -->
Avatar billede coolidk Nybegynder
22. marts 2000 - 14:33 #12
Jeg synes du ytrede noget med så lidt kode som muligt :)