Avatar billede artery Nybegynder
01. november 2001 - 21:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Modificering af \'check browser\' script

Hvordan kan jeg undgå at Netscape 6.x bliver registreret af dette \'check browser\' script?

Kun ældre versioner af Netscape (4.x) skal udelukkes!

Lars

<script language=\"JavaScript\">
<!--
function MM_checkBrowser(NSvers,NSpass,NSnoPass,IEvers,IEpass,IEnoPass,OBpass,URL,altURL) { //v3.0
  var newURL=\'\', verStr=navigator.appVersion, app=navigator.appName, version = parseFloat(verStr);
  if (app.indexOf(\'Netscape\') != -1) {
    if (version >= NSvers) {if (NSpass>0) newURL=(NSpass==1)?URL:altURL;}
    else {if (NSnoPass>0) newURL=(NSnoPass==1)?URL:altURL;}
  } else if (app.indexOf(\'Microsoft\') != -1) {
    if (version >= IEvers || verStr.indexOf(IEvers) != -1)
    {if (IEpass>0) newURL=(IEpass==1)?URL:altURL;}
    else {if (IEnoPass>0) newURL=(IEnoPass==1)?URL:altURL;}
  } else if (OBpass>0) newURL=(OBpass==1)?URL:altURL;
  if (newURL) { window.location=unescape(newURL); document.MM_returnValue=false; }
}
//-->
</script>
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" leftmargin=\"0\" topmargin=\"0\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\"
onLoad=\"MM_checkBrowser(4.0,2,1,4.0,1,2,2,\'home.htm\',\'netscape.htm\');return document.MM_returnValue\">
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
01. november 2001 - 21:51 #1
Avatar billede artery Nybegynder
01. november 2001 - 23:47 #2
Øhh. Ja!

Det ser pænt avanceret ud. Jeg fatter bare ikke helt hvordan jeg skal bruge dette script, eller hvordan jeg angiver hvilken *.HTM side der skal vises, hvis dette check finder en Navigator version tidligere end 6.x ... og omvendt hvor der peges på den *.HTM, der skal fortsættes til hvis checkket er ok!

Lars
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
02. november 2001 - 18:52 #3
Hvis det er NS4 der skal frasorteres indsætter du scriptet efterfulgt af:
if (navigator.org==\'netscape\' && navigator.version==4)window.location=\"netscape.htm\";

Bemærk at jeg ikke har checket det...
Avatar billede artery Nybegynder
02. november 2001 - 19:03 #4
Okay.. jeg går ud fra at virker ... ellers er det bare too bad!