Avatar billede Eigil Hansen Nybegynder
06. marts 2000 - 13:09 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

PrettyPark

Jeg fik igår den 5. marts en e-mail test fra ?? (jeg slettede den så hurtigt at jeg ikke fik noteret afsenderen).

Der var en vedhæftet programfil på 60 kb, ved navn PrettyPark.
Jeg mener jeg har læst en advarsel imod en sådan fil, - jeg turde ikke starte og prøve.

Har nogen hørt om eller gjort erfaringer med ovennævnte program.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2000 - 15:07 #1
Jeg har også modtaget sådan et bæst for ca. en måned siden!

Jeg slettede strax e-mailen, og det var godt!
For hvis ikke jeg havde gjordt dette, hvade virusen mail-
bombet ALLE personer i mit adresse-kartotek, og hvems skyld?
MIN!!!

Den kan såment ikke lave andet, men det er også nok!

Og den gør det kun, hvis du åbner filen.

Efter jeg modtagede den, gik jeg herind på eksperten,
fordi jeg nemlig har set et spørgsmål herinde ang. sagen,
så jeg kunne blive helt rolig.

Der stod at hvis ikke jeg åbnede den, ja så sker der heller
ikke noget.

(søg efter prettypark her på eksperten, og du kommer
til spørgsmålet).
Avatar billede pacroonold Nybegynder
06. marts 2000 - 15:07 #2
prøv her:

http://dk.ink.yahoo.com/bin/query_dk?p=PrettyPark&z=2&hc=0&hs=0

Det er vist en virus !!

-mere får du ikke for den 15p.

/Pacroon
Avatar billede coolidk Nybegynder
07. marts 2000 - 02:25 #3
Jeg kan varmt anbefale følgende side: http://www.getvirushelp.com

Herunder findes de fleste former for virus, og også hvordan de fjernes. Siden har små programmer der kan downloades, og fjerne disse virus'er.

Jeg sidder i en support og den plejer at være et hit for vores kunder.

-Cooli'en
Avatar billede jens Nybegynder
07. marts 2000 - 10:50 #4
En lille krølle til historien

Jeg fik også en fra vores formand i den sportsorganisation jeg er medlem af - den blev slettet.

Formanden har MANGE adresser i han adressebog......
Så nu er der rigtig fest rundt omkring på mange private computere ...

... det var en virus ;-)

Avatar billede Eigil Hansen Nybegynder
07. marts 2000 - 20:49 #5
Jeg tror alle svar og kommentarer bekræfter min mistanke, og forhåbentlig tjener det også som advarsel til andre.

Jeg deler "gavmildt" ud af "alle" pointene.

eiha
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
09. marts 2000 - 08:37 #6
Bare en kommentar: Pretty Park er en worm, og som nævnt skal den bare slettes inden man åbner den - så sker der intet. Og det er korrekt, at den "kun" deler sig selv ud til alle adresser i adressebogen. Har lige modtaget den to gange og slettet uden at åbne - og jeg er ikke inficeret.
:-)
Avatar billede gauntlet Nybegynder
09. marts 2000 - 09:50 #7
Jeg har også været udsat for PrettyPark, som sender sig selv videre til alle i klientens adressebog..
Jeg fik den i efteråret, før den var særlig udbredt, og fik den fra en, jeg stolede på, så jeg åbnede filen - og endte med en totalt ubrugeligt harddisk... *suk*
Avatar billede larsensimon Nybegynder
09. marts 2000 - 15:18 #8
Det er HELT sikkert en virus. Filen med er vedhæftet mailen (PrettyPark.exe) går ind i dit adr. kartotek og vidresender sig til alle i kartoteket.
Rygtet vil også vide at den har det med at "fucke" op i ens harddisk.
Så SELT DEN før du kan nå at sige Blue Berry Pie
Avatar billede Eigil Hansen Nybegynder
09. marts 2000 - 17:34 #9
til ivmadsen, gauntlet og larsensimon.

Tak for jeres kommentarer / svar. Som i kan se på siden har jeg allerede accepteret svarene ovenover.

Surt at du fik åbnet filen gauntlet.
Som i ser nåede jeg dårligt at læse den før jeg havde slettet den, mit instinkt sagde mig der var noget galt. - et godt instinkt ik`

Mit hovedformål har da også været så meget omtale som muligt, så så få som muligt ryger i fælden.

MVH
eiha
Avatar billede moho Nybegynder
12. marts 2000 - 15:57 #10
Du har ikke accepteret nogle svar?
Avatar billede Eigil Hansen Nybegynder
12. marts 2000 - 19:41 #11
Det troede jeg, at jeg havde gjort den 7. marts, det virkede åbenbart ikke, så nu prøver jeg igen.
eiha