Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
01. november 2001 - 13:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lukke åbneren af en pop-up

Hej Folkens

Mit første spørgsmål:

Har en side (1) der åbner en pop-up(2) med frames. I denne popup er en knap som åbner en ny blank popup (3) og submitter en form med target=\"popup3\". Det jeg vil er så at lukke popup2 onload i popup3, altså lukke den popup som åbnede popuppen...

Kringlet formuleret, tjaaaa, men det kan (forhåbentlig) ikke være det store problem for sådan en flok eksperter :-)

Jeg takker mange gange på forhånd!!
Avatar billede bamzen Nybegynder
01. november 2001 - 13:39 #1
Lad os sige dit vindue 2 hedder popUpWin2

så burde det være nok at skrive onload=popUpWin2.close()
Avatar billede bamzen Nybegynder
01. november 2001 - 13:39 #2
du kan jo lige smide koden der åbner vinduerne, så kan du få et mere præcist svar ;-)
Avatar billede jumper Nybegynder
01. november 2001 - 13:41 #3
Tja, for at du overhovedet kan have en opener, skal du have åbnet vinduet med window.open - og det gør du jo nok ikke når du submitter din form i Vindue2 ;o)

Lad os ændre på det:

<form action=\"whatever\" method=\"post\" target=\"Vindue3\" onsubmit=\"window.open(\'\',this.target);return true\">

Nu er Vindue3 blevet åbnet med window.open, og dermed har Vindue3 også en opener property du kan bruge i dens onload:

<body onload=\"if(self.opener&&!opener.closed)opener.close();\">

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
01. november 2001 - 13:42 #4
Den vigtige del er selvf. onsubmit koden til Vindue2, der åbner et nyt vindue med window.open og derefter returnerer true (hvilket gør at formen fortsat submittes).

/Thor
Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
01. november 2001 - 14:49 #5
Puha, i er hurtige, kan først tjekke det imorgen, så jeg vender tilbage der, men tror du har ret Jumper......