Avatar billede ciber Nybegynder
01. november 2001 - 13:36 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Jeg får følgende fejl på min side!!!

Jeg har følgende kode til at connecte med:

<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.mappath (\"godz.mdb\")

strSQL = \"SELECT PlayerName, PlayerRank FROM Members WHERE Id = 1\"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
%>
TEST2
<table cellspacing=\"2\" cellpadding=\"2\" border=\"1\">
<tr>
    <td><%Response.Write rs(\"PlayerName\")%></td>
    <td><%Response.Write rs(\"PlayerRank\")%></td>
</tr>
</table>
TEST3
<%
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Og det gir følgende fejl når jeg viser siden..

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80004005\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key \'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x61c Thread 0x66c DBC 0xcfa8fac Jet\'.
Avatar billede lange Nybegynder
01. november 2001 - 13:46 #1
Det er formentligt fordi database-filen ikke ligger, hvor du har angivet. Ligger databasen i samme dir, som det script, der prøver at hente fr den?
Avatar billede nordclc Nybegynder
01. november 2001 - 15:31 #2
Du skal lige angive en sti, så kommandoen server.mappath kan finde godz.mdb F.eks. hvis den ligger i en folder som hedder test\\database\\godz.mdb så skal du skrive:

DBQ=\" & server.mappath (\"/database/godz.mdb\")

//Claus

Avatar billede spectual Nybegynder
01. november 2001 - 15:53 #3
ja eller også har du tabellen åbnet i dit Acesss, eller databasen er skrivebeskyttet.
Avatar billede ciber Nybegynder
01. november 2001 - 17:28 #4
hehe takker for hjælpen, men i sidste ende my bad, det var sgu en dummer-fejl, men points til jer alligevel, for det var jo netop det der var galt