Avatar billede frankeman Nybegynder
01. november 2001 - 13:34 Der er 6 kommentarer

xml udtræk bestemt af xml node tekst !

Jeg vil hente et navn ud fra toppen af noget XML udfra en id-attribut.

Spørgsmålet er simpelt:
Hvordan får jeg gjort værdien \'ZZZ\' variabel?

<a>
  <xsl:attribute name=\"title\"><xsl:value-of select=\"/xxx/yyy[@id=\'ZZZ\']/navn\"/></xsl:attribute>
</a>

Det skal lige nævnes at ZZZ variablen skal indeholde teksten fra en node.

En indlejret value-of select i en value-of select kan IE ikke lide..

Alternativer til ovenstående er også velkommen
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2001 - 16:34 #1
Umiddelbart ville jeg tro:

<a>
  <xsl:attribute name=\"title\"><xsl:value-of select=\"/xxx/*[name()=\'yyy\'][@id=\'ZZZ\']/navn\"/></xsl:attribute>
</a>

/CS
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2001 - 16:36 #2
Fejl...

Jeg misforstod - gør sådan her:

<xsl:variable name=\"variabelnavn\" select=\" __Vælg værdi her__ \" />

<a>
  <xsl:attribute name=\"title\"><xsl:value-of select=\"/xxx/yyy[@id=$variabelnavn]/navn\"/></xsl:attribute>
</a>

/CS
Avatar billede frankeman Nybegynder
14. november 2001 - 13:18 #3
xsl variable virker ikke forbandet godt
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2001 - 15:06 #4
Hvordan \"ikke forbandet godt\"?

Får du fejl eller intet output?
Hvilken parser bruger du f.eks.?

/CS
Avatar billede frankeman Nybegynder
14. november 2001 - 17:52 #5
Jeg brugte msxml2.5 (eller var det 2.6 ? ) til at teste det med, i mellemtiden er jeg skiftet til msxml3.0 , overvejer endda msxml4.0.

Og i 2.5 kørte jeg ikke i xslt namespace, men brugte ms midlertidige namespace, da der endnu ikke var en standard.

Lige præcis hvad fejlen var, ved jeg ikke, fejlmeddelelserne fra msxml2.5 er meget upræcise (læs ubruglige)

Men ok jeg prøver det lige i msxml3.0 alternativet er at udføre det i en scriptblok

/Frank
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2001 - 17:38 #6
... kind of explains it, right? :-)

Du vil finde en masse fede(re) features i 3.0 // 4.0

/CS