Avatar billede spinner Nybegynder
01. november 2001 - 10:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vælge i dropdown-boks via tastatur

Hejsa,

Lad os sige jeg har en dropdown boks med flg. data:

Nu har dropdown boksen fokus, og jeg taster 1-2-3-5 på tastaturet. Nu står boksen så på 5784.

Men det jeg ønsker er at man i boksen også kan \"taste\" det man vælger. Altså, at jeg nu har valgt 1235 istedet for 5784.

Nogen der kender et script til dette?

På forhånd tak,

\\\\Spinner.
Avatar billede olebole Juniormester
01. november 2001 - 11:24 #1
<ole>
Svaret på spørgsmålet kunne jo passende være: \'Ja!\'  =o)

Hvis vi skal se mere seriøst på problemet, vil det nok være en fordel at beskrive din dropdown nogwt bedre - mere for at få slanket check-funktionen. Det kan hurtigt blive en tung dreng at danse med - på hvert onkeyup i dokumentet  ;o)
/mvh
</bole>
Avatar billede neuro Nybegynder
01. november 2001 - 12:16 #2
enig ... prøv at beskrive det lidt bedre.
Avatar billede spinner Nybegynder
01. november 2001 - 12:28 #3
Ok, det må jeg jo prøve så :o)

jeg har en dropdown boks (den med <select>-tag\'et) der indeholder en række kontonumre (kan nemt være over hundrede).

Da det for en revisor, der kan mange af disse numre i hovedet, tager en del længere tid at bladre i listen, vil de meget gerne have at de kan taste nummeret på deres tastatur.

Problemet med disse dropdown-bokse, er at de altid hopper til item\'et hvor første tegn er lig med den tast der bliver trykket på.

Dvs. at det ikke er muligt at taste kombinationen i mit eks. ovenover da boksen så vælger item\'et startende med 5... istedet for item\'et for 5 er det 4. tegn.

Håber det giver bare en smule mening.

Eller er jeg da villig til at gøre endnu et forsøg :o)

\\\\Spinner.
Avatar billede spinner Nybegynder
28. oktober 2003 - 08:53 #4
Lukket og slukket.