Avatar billede boomer Nybegynder
01. november 2001 - 09:42 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

SMS script - Flyttede numre?

Halløjsa!

Jeg sidder og roder med et SMS script, der bliver skrevet i ASP.

Det er jo ret nemt, det er nærmest bare at have et script der tjekker på nummerserier, og så smider en mail til den korrekte gateway, f.eks @note.sonofon.dk..

Men, nu hvor folk kan beholde deres numre på tværs af udbydere, hvad gør man så, hvis f.eks. en tidligere kunde ved Sonofon (2078xxxx@note.sonofon.dk) f.eks. har skiftet udbyder til TDC?

Findes der en måde, man kan tjekke det på, alternativt, er der nogen som ved om f.eks. Sonofons gateway er så flink, at den blot sender videre til TDCs, hvis nummeret er blevet flyttet til dem?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede poull Nybegynder
01. november 2001 - 09:56 #1
Jeg gør det at jeg ber folk vælge hvilket telefonselskab modtagern har. dette kan jeg kun gøre ikraft af at folk har hver sin brugerprofil og så vælger folk bare modtager navnet og så ved jeg jo hvilken udbyder jeg skal sende til.

Jeg har et lidt uholdbart forslag: Du kan sende en mail til hver udbyder med SMS og så vil kun en af dem blive sende videre.
Avatar billede rasmustest Nybegynder
01. november 2001 - 09:56 #2
Det kan ikke lade sig gøre!men hvis du finder ud af en måde så sig til!Men hvis brugeren opretter kan du følgene?

Når man opretter en bruger skal man udfylde hvad udbryder man er hos!

Så laver du en exste kolene i databaseren (hvor nummere er)

Så i det script hvor du sender sms gør du dette:

\'åbner en databaser(gider ikke lige og skrive det)
\'Så laver du den do sætning du bruger!(vil heller ikke lige skrive det)

strUdbryder = rs(\"udbryder\")
\'jeg ved ikke om du bruger jmail eller hvad men når du skal sende til det numre så:

strSendtil = strnumre & strUdbryder

Håber du forstår!!!!!
Avatar billede restaurant_kolding Nybegynder
01. november 2001 - 09:59 #3
Du kan bruge den som besked.dk bruger, bare brug deres form, den eneste ulempe er at du får dt orange popup vindue op\"
Avatar billede godlike2k Nybegynder
01. november 2001 - 10:00 #4
Kan jeg få det script tilsend?

Altså det fra Boomer?

GodLike2k@hotmail.com
Avatar billede boomer Nybegynder
01. november 2001 - 10:20 #5
Poull og Rasmustest: Jeg er klar over muligheden, men det er netop for at undgå at brugeren selv skal vælge selskab.

Restaurant kolding: Det er ikke så hensigtsmæssigt, når det kommer op på 5000 brugere, så bliver Orange sandsynligvis også lidt negative :-)

Godlike2k: Søg lidt tilbage på Eksperten, der ligger scriptet flere steder i dette forum.
Avatar billede keysersoze Guru
01. november 2001 - 11:34 #6
boomer >> så vidt jeg ved, så kan man gennem teledanmark sende til alle andre selskaber! altså behøver du slet ikke tjekke hvor forskellige numre hører til - sms\'erne skal bare sendes gennem teledanmark. Mobilix har også gjort det på et tidspunkt, men jeg ved dog ikke om det kan lade sig gøre hos dem mere...

Du skal dog ikke forvente - uanset hvor du sender det hen - at det går specielt hurtigt...
Avatar billede cygnet Praktikant
01. november 2001 - 11:38 #7
Harj  boomer

Du skal bare sende til dette:
telefonnr@sms.tdm.dk

Og så teledanmark det - det er lidt sløvt - men det virker... bruger det selv.

Avatar billede keysersoze Guru
01. november 2001 - 11:44 #8
flot... samme svar
Avatar billede poull Nybegynder
01. november 2001 - 11:47 #9
jeg mener ikke at teledanmark sender ud til andre? Men tilgøngæld sender de vildt hurtigt ud til egne abonenter, ca 6-7 sek ved mig så det er helt godt.
Avatar billede cygnet Praktikant
01. november 2001 - 11:50 #10
Du havde ikke svaret da jeg læste spørgsmålet - smarte. Og så skulle jeg lige finde hvad  gatewayen hed og så havde du åbent svaret i den tid der gik fra jeg klikkede mig ind på spørgsmålet, fundet siden og skrevet mit svar.. :-)
Avatar billede cygnet Praktikant
01. november 2001 - 12:01 #11
poull >> det gør den. Jeg har selv orange og modtager beskeder fra http://www.chokoland.nu hvor jeg bruger den metode :-) Dog med en 5 minutters forsinkelse...
Avatar billede cygnet Praktikant
01. november 2001 - 12:36 #12
boomer >> har du ikke fået svar på dit spg ?
Avatar billede webbe Nybegynder
05. november 2001 - 14:58 #13
Det må kunne lade sig gøre ved at den der sender beskeden vælger en udbyder, men det kræver dog at afsenderen ved hvilken udbyder modtageren anvender og hvis modtageren har skiftet udbyder uden at skifte nummer kan det jo være enormt svært!
Avatar billede boomer Nybegynder
05. november 2001 - 15:04 #14
Webbe: Jeg tror det er det mest oplagte, det der vil ske, er at modtageren selv vælger sin udbyder, så afsenderen ikke skal bekymre sig om det.

Jeg har ikke haft success med at modtage beskeder på min egen sonofonttelefon, når jeg har sendt ud via sms.tdm.dk, desværre.
Avatar billede webbe Nybegynder
05. november 2001 - 15:06 #15
boomer:

Det hjælper jo ikke at modtageren vælger udbyder, med mindre der foretages et opslag på tlf-nr. i en DB inden beskeden sendes og udbyder dermed bestemmes.

Men det løser jo stadig ikke problemet med beskeder til dem der ikke har tilmeldt sig og dermed ikke ligger i DB\'en! ;0)
Avatar billede cygnet Praktikant
05. november 2001 - 17:12 #16
boomer >> prøv igen. Det skal virke...
Avatar billede restaurant_kolding Nybegynder
06. november 2001 - 08:04 #17
Jeg bruger telia, så jeg skulle selvfølgelig også lige prøve at sende via sms.tdm.dk, det gik også fint med lidt forsinkelse dog!
Avatar billede restaurant_kolding Nybegynder
06. november 2001 - 08:07 #18
Du kan også bare sætte 45 forran nummeret og @icqsms.com og på den måde skull det virke se nærmere her: http://www.icq.com/icq123/email_cell.html