Avatar billede karsteng Nybegynder
01. november 2001 - 08:29 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Scrolle op og ned i tabel

Har en af jer ikke en meget simpel måde at løse et lille scrollproblem på. Jeg har en tabel med en fast højde hvor der dynamisk kommer nyt data i. Derfor har jeg problemer når nu teksten bliver for lang. Det smadret designet. Er der ikke en venlig sjæl, der har en pil up/ned funktion som de vil dele med andre?

Jeg vil helst undgå Iframe, da det kager lidt med det asp jeg har.
Avatar billede milo Nybegynder
01. november 2001 - 08:31 #1
Avatar billede milo Nybegynder
01. november 2001 - 08:31 #2
der findes masser af den slags...
Avatar billede nordclc Nybegynder
01. november 2001 - 08:39 #3
Jeg lytter med ;o)
Avatar billede milo Nybegynder
01. november 2001 - 08:43 #4
men jeg mener ikke at du som sådan kan lave en scroller du indsætter i en tabel...du kan kun lave den som et lag du foruddefinerer placeringen på...
Avatar billede misbruger Nybegynder
01. november 2001 - 08:51 #5
Det skal ligge i et layer....

<div>
<span>
<layer>
<iframe>

vælg selv.....

Hvis du laver en løsning der \"skider hul\" i NS4.7 så vil jeg anbefale et <iframe>, men når du siger helst ikke <iframe>, vil jeg anbefale at du kigger på de links milo har sendt.....findes det findes det her!
Avatar billede milo Nybegynder
01. november 2001 - 08:56 #6
hvordan kan det egentlig være at iframe kager med din asp? det gir ingen mening.
Avatar billede misbruger Nybegynder
01. november 2001 - 09:06 #7
<enig>
<iframes> er lækkert, så længe man er ligeglad med NS4.7
</enig>
Avatar billede milo Nybegynder
01. november 2001 - 09:11 #8
så kan man da altid lave en betingelse...hvis browser er IE vis iframe, hvis den er ns eller andre vis et layer af en slags...
Avatar billede misbruger Nybegynder
01. november 2001 - 09:17 #9
amen!
Avatar billede gonzospunk Nybegynder
01. november 2001 - 09:17 #10
Jeg er faktisk interesseret i den med layeret, så jeg lytter også lige med.
Avatar billede karsteng Nybegynder
01. november 2001 - 09:24 #11
Jeg syntes bare at de der findes på fx dhtmlcentral.com er så omstændige. Findes der ikke bare en helt enkel version?
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. november 2001 - 09:24 #12
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/exp97171.html
laget divContent scroller i laget divContainer som du så placerer i din tabelcelle.

mvh JakobA
Avatar billede karsteng Nybegynder
01. november 2001 - 09:28 #13
Det er ikke helt ved siden af. Men min side er centreret, så derfor er der lidt probs med position...
Avatar billede misbruger Nybegynder
01. november 2001 - 09:38 #14
har du ikke et link til siden, så kan jeg give et kvalificeret bud...... (jeg er ligeglad med at den ikke er færdig osv.)
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. november 2001 - 09:42 #15
så laget divContent placeres der hvor cellen er. Her er en demo til det:
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/exp68543.html
Avatar billede karsteng Nybegynder
01. november 2001 - 09:43 #16
Jeg sidder og arbejder med det lokalt, men prøv fx at kigge på www.sol.dk. Jeg vil gerne have det placeret i midtercellen på siden. Problemet med scriptet er, at det har en fast position.
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
01. november 2001 - 10:05 #17
Har du overvejet at indsætte indholdet i en <div> i stedet for direkte i en tabelcelle?

Du kunne jo fx skrive:

<td>
<div style=\"width: [celleBredde]; height: [celleHøjde]; overflow: scroll;\">
[dynamiskIndhold]
</div>
</td>

Du kan evt. erstatte \'overflow\' med \'overflow-y\', hvis ikke du vil have at folk skal kunne scrolle på x-aksen...

/Lerchedahl
Avatar billede karsteng Nybegynder
01. november 2001 - 12:33 #18
Nej det havde jeg faktisk ikke, MEN DET VIRKER :-) Mange tak for hjælpen.
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
01. november 2001 - 13:02 #19
ingen årsag, og takker for point :-P