Avatar billede pusling Nybegynder
31. oktober 2001 - 19:25 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

PC til TV-out

Problemer med fra PC til TV kun lyd ingen billede  31/10 2001 19:10:04    817 point fra pusling

Hej Eksperter

Jeg har et ældre grafikkort intel740 med tv-out jeg har netop købt kabel som forbinder lydkort + grafikkort (to små jackstik) som så ender i et scar stik til TV. På tv-et har jeg to scar stik 1 og 2 hvor jeg bruger nr.1. Jeg har sat oplysningen til 800*600 med 16 bit farver. Jeg kan kun høre lyden der ej noget billede. På mit nokiatv er der tre kanaler en der E1, E2 og AV. E1 giver lyd men ej billede.

1. Hvad kan problemet være
2. Softwaren til Intel740 (winfast 920s) skal man bruge den. (har den ikke)
3. Hvordan får jeg fat i softwaren

Jeg har brugt eksperten siden 1999 (dvs har mange point som bare står på konto´en) så jeg og vil derfor gerne belønne den som kan hjælpe mig.
Avatar billede frosig Nybegynder
31. oktober 2001 - 19:32 #1
Uden at kende til dit skærmkort, så plejer man gerne at skulle slå tv-out til i Windows. Det kan kræve skærmkortets software, men ikke altid. Prøv at gå ind i Advanced under settings i display, og se, om der ikke er et flueben.
Avatar billede pusling Nybegynder
31. oktober 2001 - 19:36 #2
Nej desværre er der ikke noget flueben jeg skal nok bruge softwaren som jeg ikke har pis
Avatar billede frosig Nybegynder
31. oktober 2001 - 19:41 #3
Kan du ikke bare hente den på Intel\'s hjemmeside? Det kan også være, at du bare har brug for driverne

http://appsr.intel.com/scripts-df/Product_Filter.asp?ProductID=76
Avatar billede pusling Nybegynder
31. oktober 2001 - 19:49 #4
TV-Out support
Problem: The Intel740™ graphics accelerator drivers do not support TV-Out. The TV-Out portion of the
code has not been enabled in the drivers.
Implication: No support for TV-Out applications.
Status: See Summary Table Of Changes at the beginning of the document.

Betyder det at den driver jeg kan finde på intel ikke understøtter tv-out
Avatar billede cosmique_sugar Nybegynder
31. oktober 2001 - 19:50 #5
ja du skal have softwaren... og som frosig siger skal du hente den på hans angivne URL. *S* Men fortæl lige lidt mere om de jackstik! er det phono eller jack?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. oktober 2001 - 19:51 #6
Avatar billede frosig Nybegynder
31. oktober 2001 - 19:55 #7
Du må lige svare på, om det er et Winfast eller et Intel kort du har?!? Det kan sagtens passe, at Intel\'s drivere ikke passer til Winfast\'s kort. Hvis det er et Winfast-kort, så skal du hente driverne på www.leadtek.com
Avatar billede pusling Nybegynder
31. oktober 2001 - 19:56 #8
øøh det ved jeg ikke men det er en led med et scar stik og i den anden ende et stik til lydkort + et stik til tv-out minder meget om hinanden. Software på intel har jeg prøvet at downloade til win2000 men det er kun driver og ikke andet dvs. indstillinger for tv-out osv.
Avatar billede cosmique_sugar Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:00 #9
oki... der er kun to scart i den ene ende og to phono i den anden?? - prøv at se på denne side.. ca. midt for i venstre side...: http://support.intel.com/support/graphics/intel740/
Avatar billede pusling Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:19 #10
Hej Suger hvad er det jeg skal se jeg forstår det ikke helt
Avatar billede pusling Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:20 #11
Frosig på kortet står der winfast 3d s900 og når jeg nu har sat kortet i maskinen står der intel hmm Hvad er det så?? ved du det
Avatar billede cosmique_sugar Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:20 #12
det er software + drivere til dit grafikkort *S* - det skal du bruge så vidt jeg har læst mig til.
Avatar billede frosig Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:22 #13
Så skal du hente disse drivere

http://www.leadtek.com.tw/old/eS900DL.htm
Avatar billede cosmique_sugar Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:23 #14
frosig : det er fint nok at hun får driverne... men hun skal så vidt vides også have softwaren for at det understøtter tv-out funktionen. Men skal ikk gøre mig for vildt til ekspert lige omkring det.. men mener jeg har læst det *S*
Avatar billede pusling Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:26 #15
Frosig hvor står der win2000 det kan jeg ikke finde
Avatar billede frosig Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:26 #16
Det er fordi den chip, der sidder på kortet er produceret af Intel, og de laver det man kalder reference-drivere til chip\'en. Leadtek (Winfast) er producenten af selve kortet, og de laver drivere, der er tilpasset til deres kort udfra Intel\'s reference-drivere, f.eks. har de understøttelse af deres tv-out.

Dette gælder for stort set alle de grafikkort, der bliver solgt idag, pånær lige ATI-grafikkort.

Du ved du det til en anden god gang...
Avatar billede cosmique_sugar Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:33 #17
frosig : tak for informationen... men har du så nogen idé om hvad vi stiller op med pusling\'s problem? *G* - om ikke andet så er muligheden for at hente driver + software tilstede nu.
Avatar billede frosig Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:34 #18
Det ser en smule sort ud, for Leadtek har ikke udviklet win2k-drivere til dette kort... Jeg skal lige hente kæresten, så skal jeg nok prøve at finde en løsning...
Avatar billede pusling Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:38 #19
Ja det ser lidt sort ud
Avatar billede frosig Nybegynder
31. oktober 2001 - 22:04 #20
Sådan, som jeg ser det, så er der vist ingen nem løsning på dette problem. Leadtek har ikke lavet en driver til Windows 2000, som vi fandt ud af, og hvis du er sikker på, at Intel\'s driver ikke understøtter tv-out (Du skal være sikker på, at du benytter den opdaterede driver og ikke Win2k egen), så må du enten kontakte Leadtek og spørge om de har en løsning. Du kan også gå ud og finde et nyt skærmkort med tv-out. Det skulle være muligt at finde et, som er brugbart for rimelige penge. Du kan evt. finde et på www.demoshop.dk (Jeg arbejder hos Zitech Computer).