Avatar billede larsp Nybegynder
05. marts 2000 - 17:18 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

DSN less connection på Windows 2000

Hej

Jeg har et problem med at få forbindelse til Access databaser fra ASP på Win 2000. Når jeg kopierer en web-applikation til Win 2000, får jeg følgende fejl når asp-siden kaldes:

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)

Applikationen virker fint på andre systemer (NT 4.0 og 95).

Jeg benytter standard kode for en DSNless forbindelsen:

Connection.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("Database.mdb")

Jeg har dog også prøvet via DSN:
Connection.Open "DSN=Database"

Det giver samme resultat.

Noget tyder på at det er ODBC som er problemet, men jeg har checket fra både Excel og en Java applikation, og her er det muligt at åbne data via DSN navnet Database.

Jeg er helt lost og føler at jeg har forsøgt alt. En skam at det ikke er muligt at giver mere en 60 point.

larsp
Avatar billede bocker Nybegynder
05. marts 2000 - 20:28 #1
Det er fordi du mangler ODBC drivere til Access...har du installeret Access på din maskine?!
Avatar billede exposure Nybegynder
12. juni 2000 - 23:10 #2

<%
  Set Con = SErver.CreateObject("ADODB.Connection")
  Con.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=c:\database.mdb"
  Set RS = Con.Execute( "SELECT * From table1 ")
%>
Avatar billede exposure Nybegynder
12. juni 2000 - 23:11 #3
Du skal også have access 2000
Avatar billede larsp Nybegynder
14. juni 2000 - 01:11 #4
Hej med jer. I får pointene til deling selv om det ikke var de rigtige løsninger. Løsningen var at IUSR_machinename ikke havde rettigheder til at læse databasen.

Larsp