Avatar billede brincker Nybegynder
31. oktober 2001 - 07:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PRO@ACCES ADSL og Netmeeting

Jeg har netop fået installeret en Pro@Access ADSL 512/512 fra Tele-Danmark, hvor jeg samtidig har fået leveret en router med. Jeg kommer fint på nettet med min pc og den DHCP adresse jeg får fra routeren, men hvis jeg vil køre netmeeting med en kammerat så kommer vi ikke igennem til hinanden (vi kører begge med samme type forbindelse).

Er der nogen der har en god ide til hvad som kan være galt ? Det virker fint hvis vi kalder op på almindelig hvis via en ISDN linie og opkaldsforbindelse.
Avatar billede makse Nybegynder
31. oktober 2001 - 07:55 #1
Avatar billede brincker Nybegynder
31. oktober 2001 - 08:02 #2
Hej Makse, Tak det ser spændende ud, men jeg har ikke mulighed for selv at opgradere firmware i routeren. Jeg spekulerede på om det kunne være fordi at routeren automatisk dirigerer trafik på port 80 til en specifik adresse på det private net, hvor min arbejdsplads får en dhcp adresse i et andet range.
Avatar billede makse Nybegynder
31. oktober 2001 - 08:18 #3
svjv er det routeren der er årsagen til problemet.
Jeg har ikke hørt om andre løsninger end at opdatere firmwaren.
Avatar billede makse Nybegynder
31. oktober 2001 - 08:23 #4
Og dog, der findes et alternativ.
Kig på http://www.dsl-faq.dk/pppoe/pppoe.asp
Avatar billede disky Nybegynder
31. oktober 2001 - 09:25 #5
brincker: du kan ikke få ProAccess routeren til at route h.323 protokollen (net meeting bruger den) hvis du ikke upgraderer routeren !

Der er ingen anden mulighed deværre.

Men updaterer du den, fungerer det ganske fint.

makse: det sidste link omhandler ikke proaccess routeren
Avatar billede fetmule Nybegynder
25. marts 2002 - 15:28 #6
Hej Makse, hvad kan man bruge alle de points til ??? du har herinde, er det blot et status symbol eller hvad ??
Avatar billede ztyxx Nybegynder
25. marts 2002 - 15:31 #7
mon ikke det er på tide at få lukket dette spørgsmål??
Avatar billede hyperman Nybegynder
28. marts 2002 - 23:48 #8
Virker dette også med en Speedstream 5781 ?