Avatar billede 99zmaq Nybegynder
30. oktober 2001 - 22:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

format c: -hvad gør man?

jeg er i den heldige situation at jeg skal formatere mine hardisk\'s (2)!! Hvordan gør jeg det bedst og hvordan kommer jeg igang igen efterfølgende(geninstalation af win 98 osv.)???

(gode råd og direkte retningslinjer søges...)
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
30. oktober 2001 - 22:19 #1
*format c:
*sæt din win98 cd i
*sæt en bootdisk i
*boot op, installer
Avatar billede fcs Novice
30. oktober 2001 - 22:19 #2
Du skal sørge for at have en bootdisk (kan hentes fra www.bootdisk.com) Derefter flytter du de vitale data du ikke vil have slettet til en anden disk og så skriver du format c: Når den så er færdig slukker du maskinen, putter din bootdisk i dit diskettedrev og starter maskinen. Når den så er startet op putter du din Windows Cd i dit cd-rom drev og skriver \"install\"

Så er du godt på vej til at køre windows igen
Avatar billede fcs Novice
30. oktober 2001 - 22:20 #3
Hvad har dit spørgsmål egentlig med virus at gøre??
Avatar billede tripwire Nybegynder
30. oktober 2001 - 22:20 #4
Du sætter din start diskette i a drevet og genstarter din pc. Så booter den og du skal så skrive \"format c:\". Så siger du ja til at forsætte og den går igang. når den er færdig, så sætter du din win98 cd i cdrom drevet. Så skriver du \"f:\" og derefter \"install\" og så går installationen igang.

tripwire
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
30. oktober 2001 - 22:21 #5
Lav / tag en opstartsdiskette til win98 og boot computeren på den...

Skriv så: a:\\>format c:

Nu bliver din harddisk formateret...

Næste harddisk skulle gerne hedde D:, og derfor skriver du nu: a:\\>format d:

Samme procedure som før...

Efter end formatering, sætter du din win98 cdrom i cdrom drevet, og genstarter computeren.

Husk at vælge \"boot fra CDROM\" når du bliver bedt om det

Nu skulle windows 98 istallationen gerne starte og så er det bare at følge den.

MVH

Rasmus!
Avatar billede 99zmaq Nybegynder
30. oktober 2001 - 22:22 #6
hva\' så når der er tale om harddisk\'s kan man roligt tage en af gangen eller hvad?
Avatar billede fcs Novice
30. oktober 2001 - 22:24 #7
Ja, du kan ikke tage flere ad gangen
Avatar billede fcs Novice
30. oktober 2001 - 22:26 #8
Med mindre at dine harddisk er inficeret med virus, så skal man passe på ;-)
Avatar billede 99zmaq Nybegynder
30. oktober 2001 - 23:02 #9
der ER/ har været virus (nimda eller hvad den nu hedder) office-pakken kører som røv og nøgler og intet fungerer selvom mcafee påstår at virusen er væk!
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2001 - 23:19 #10
Meget memt Fdisk C drevet, og sæt windows 98 installationen igang, så sørger den for formatering.