Avatar billede remmib Nybegynder
30. oktober 2001 - 19:32 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Opret data i en tabel fra en formular

I en formular har jeg en kombi boks, som er bundet til en tabel. Hvis jeg taster noget ind, som ikke står i tabellen skal den spørge og den oprettet det. Mit problem er at jeg ikke kan får den til at spørge eller skrive noget i tabellen.

På forhånd tak.
Brian Kristensen
Avatar billede terry Ekspert
30. oktober 2001 - 19:39 #1
take a look at this answer
http://www.eksperten.dk/spm/113530
Avatar billede terry Ekspert
30. oktober 2001 - 19:40 #2
Look at the answer I give 20:02:31
Avatar billede remmib Nybegynder
30. oktober 2001 - 21:13 #3
Jeg kan ikke helt få den til at virke, jeg skal jo bare have skrevet det ind i en tabel, kunne du tilrette lidt for mig. Formularen hedder kassette og kombi boksen hedder Under titel, tabellen hedder Under titel og kolonnen hedder Under titel.

Hvis der bliver valgt nej, skal der ikke kommer en fejl med den skal bare sætte fokus på kombi boksen igen.

På forhånd tak.
Brian Kristensen
Avatar billede terry Ekspert
30. oktober 2001 - 21:26 #4
remmib>I will take a look tomorrow, its been a long day, hope thats OK?
Avatar billede nih Novice
30. oktober 2001 - 22:55 #5
Private Sub UnderTitel_NotInList(NewData As String, Response As Integer)

    Response = acDataErrContinue
    If MsgBox(NewData & \" findes ikke på listen\" & vbLf & _
                        \"Ønsker du at tilføje den???\" _
                        , vbYesNo, \"Overskrift\") = vbYes Then

        With CurrentDb.TableDefs(\"UnderTitel\").OpenRecordset
            .AddNew
            !UnderTitel = NewData
            .Update
        End With

    Response = acDataErrAdded
    End If
End Sub

Husk at egenskaben \'begræns til liste\' skal sættes til ja.
Sæt koden ind i komboboxens hændelse \'ved ikke på liste\'.

Øhh Jeg mener du skal vænne dig til at navngive med \'et ord - Jeg har tilladt mig at omdøbe lidt, fordi jeg ikke kender syntaksen for flere ord :(

Niels
Avatar billede terry Ekspert
31. oktober 2001 - 08:11 #6
remmib>Can you accept Niels\'s answer? If so then I dont need to do anything!
Terry
Avatar billede remmib Nybegynder
31. oktober 2001 - 21:09 #7
Tak nih det virker...
Også lidt point til terry for forsøget.

Her er koden hvis det skal passe hvis tabel navnet er opdelt i to.

Private Sub Under_titel_NotInList(NewData As String, Response As Integer)
    Response = acDataErrContinue
    If MsgBox(NewData & \" findes ikke på listen\" & vbLf & _
        \"Ønsker du at tilføje den???\" _
        , vbYesNo, \"Overskrift\") = vbYes Then

        With CurrentDb.TableDefs(\"Under titel\").OpenRecordset
            .AddNew
            ![Under titel] = NewData
            .Update
        End With
    Response = acDataErrAdded
    End If
End Sub
Avatar billede nih Novice
31. oktober 2001 - 21:27 #8
Takker - kan aldrig huske hvornår det er [] eller (\"\") ved flere ord.

Niels