Avatar billede fnugster Praktikant
30. oktober 2001 - 15:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Åbn nyt vindue

Hvordan laver man et link til et nyt vindue, som popper op ved klik. Det nye vindue skal være uden navigations panel!!
Avatar billede keysersoze Guru
30. oktober 2001 - 15:30 #1
Avatar billede webson Nybegynder
30. oktober 2001 - 15:50 #2
<a href=\"java script:PopWin(\'http://www.fnugster.dk/nyside.htm\',450,180);\">fnugster</a>
Avatar billede punisher Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:02 #3
<head target=\"_parent\">    </head>

Punisher
Avatar billede ziprar Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:06 #4
Jeg kender ikke lige svaret på den løsning, men hvis du er lidt haj til at programmere i notesblok kan du gå ind på www.pageresource.com. Der er rigtig mange rigtig gode toturials. Der finder du sikkert et svar.
Avatar billede sporado Nybegynder
01. november 2001 - 16:30 #5
Dette sætter du i <HEAD>-sektionen

<script language=\"JavaScript\">
<!--
function openBrVindu(theURL,winName,features)
{
  window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>

OG så laver du link således i <BODY>:

<A href=\"#\" onclick=\"openBrVindu(\'MitLink.htm\',\'MitLink\',\'toolbar=no,scrollbars=no,width=420,height=460\')\">Klik og kik</A>

MitLink.htm er så det, du vil ha\' i pop-oppen

width og height ændres efter behov

Jeg vil anbefale, at du laver det i NotePadden, da Front Page har det med at lave ged i JavaScript...
Avatar billede an-1706 Nybegynder
02. november 2001 - 11:12 #6
Du skal da bare markere dit link (tekst eller billede) op med musen. Så trykker du på knapen \"Indsæt Hyperlink\" (en lille klode med briller).

I den dialogbox der kommer frem, kan du angive hvordan der ska linkes (et websted, en fil på disken, email osv.).

Der hvor der står destinationsramme klikker du på pennen. I den nye boks der popper op klikker du på \"nyt vindue\" oog så ok.

Dit link er nu sat op til at blive vist i et nyt vindue.

Hilsen Andreas
Avatar billede kalkunen Nybegynder
05. december 2001 - 21:50 #7
Her er en god kode:
<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\" TYPE=\"text/javascript\">
<!--
//-->
function NewWin () {
NY=window.open(\'http://www.friserverplads.dk/klogesen/Vote.htm\',\'NY\',\'width=750,height=400,toolbar=no,scrollbars=yes\')
}
</script>

Ved: width=750 skriver man bokesen brede
Og ved: height=400 Dens længte

Og ved linket skriver du bare: java script:NewWin()

/Kalkunen
Avatar billede kalkunen Nybegynder
05. december 2001 - 21:54 #8
Ved http://www.friserverplads.dk/klogesen/vote.htm
Skriver du bare den sides url som du gerne vil have der skal poppe op!

/Kalkunen